شناسهٔ خبر: 144291 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پوتین: اگر می‌توانستم از فروپاشی اتحادجماهیر شوروی جلوگیری می‌کردم

پوتین.jpg رئیس جمهوری روسیه اعتراف کرد که اگر امکان تغییر تاریخ را داشت، مایل بود بتواند از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ممانعت کند.

به گزارش «نماینده» "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در نشست مطبوعاتی جبهه مردمی سراسری روسیه تحت عنوان «حقیقت و عدالت»، در پاسخ به این سئوال که اگر می توانست چه چیزی را در تاریخ روسیه تغییر می داد، اعتراف کرد، مایل بود تا امکان آن را داشته باشد تا مانع از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی میشد، ولی اصلا نمی خواست در دوره تاریخی دیگری زندگی می کرد، برای اینکه اجداد وی کشاورزانی ساده بودند و خود او رئیس جمهور است.   

پوتین همچنین یادآور شد که اگر بعنوان رئیس جمهوری روسیه کار نکند کرد، ترجیح می داد در کارهای خلاقیتی مشغول باشد. ولی در مجموع مایل نیست آینده خود را بداند.

وی در توضیح مختصری در باره فعالیت روزانه خود نیز این راز را برای شرکت کنندگان فاش کرد که وقتی از مسئله ای ناراحت است، ترجیح می دهد، کار کند. پوتین همچنین گفت: «صادقانه بگویم، من هم منتظر می‌مانم تا سخنرانی‌های خود را از تلویزیون نگاه کنم.»

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سئوال دیگری از طرف شرکت کنندگان در این نشست، یادآور شد که حجم صادرات محصولات کشاورزی کشور از لحاظ حجم پولی، حتی بیشتر از صادرات تسلیحاتی است و این واقعیت نتیجه ای عالی در توسعه اقتصادی است.

وی افزود: «در سال گذشته میزان برداشت محصول بیش از ۱۳۴ میلیون تن بود که حتی در زمان اتحاد جماهیر شوروی هم قابل تصور نبود. روسیه مقام نخست جهانی در زمینه صادرات گندم و مقام دوم در عرصه صادرات انواع دانه را در اختیار دارد. و این نتیجه عالی است.»

به گفته وی، چند سال قبل میزان صادرات محصولات کشاورزی روسیه مساوی با صادرات سلاح  و ۱۵ میلیارد دلار بود. ولی در سال ۲۰۱۷، صادرات تسلیحات تقریبا به همان میزان بود، در حالی‌که فروش محصولات کشاورزی در بازارهای خارجی به بیش از ۲۱ میلیارد دلار رسیده است.

نظر شما