شناسهٔ خبر: 144287 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نرخ ارز مگر دستوری بالا رفته که دستوری پایین بیاید

کرباسیان وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که نرخ ارز به صورت غیر دستوری افزایش یافته است، گفت‌:‌ نرخ فعلی ارز واقعی نیست.

به گزارش «نماینده» مسعود کرباسیان، در پاسخ به این سؤال که قیمت دلار در بازار برخلاف آنچه گفته می‌شود، پایین نیامده و بانک مرکزی اجازه فروش بالاتر از ارز مداخله‌ای را نمی‌دهد، اظهار داشت: این موضوع را باید از رئیس کل بانک مرکزی بپرسید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد این مسئله که اکنون نرخ دلار در بازار بیش از ۴۸۰۰ تومان است، گفت: نه؛ قیمت‌ها ۴۸۰۰ تومانی که می‌گویید، نیست.  

وی در مورد اینکه صرافان می‌گویند اگر بانک  مرکزی ارز مداخله‌ای ندهد، ارز نمی‌فروشیم، گفت:‌ سؤال من این است، واقعا ما که مشکل ارز نداریم، اگر نرخ بالا برود، غیرواقعی است، ‌ چون دولت نرخ را تنظیم می‌کند.  

کرباسیان در پاسخ به این سؤال که یعنی نرخ ارز و دلار را دستوری تنظیم می‌کنید، بیان داشت: مگر نرخ دلار دستوری بالا رفته که دستوری پایین بیاید. اصلاً نرخ فعلی واقعی نیست.  

به گزارش فارس، نوسان بازار ارز نشان می‌دهد برخلاف تصور، در عمل نرخ‌ دلار و یورو کاهش نیافته، بلکه بانک مرکزی با تعیین نرخ ارز مداخله‌ای و توزیع محدود از سوی برخی صرافی‌ها، کل بازار را ملزم به معامله نرخ در همان قیمت مصوب کرده است.

انتهای پیام/ب

نظر شما