شناسهٔ خبر: 144206 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

امیرآبادی مطرح کرد

تشریح وظایف کمیته ۵ نفره برای «اعاده اموال نامشروع مسئولان»

احمد امیرآبادی فراهانی// عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: بر اساس طرح نمایندگان کمیته‌ای ۵ نفره مامور بررسی اموال مشروع و غیرمشروع مسئولان می‌شود و بر اساس تصمیم متخذه اموال مسترد شده در مسیر فقرزدایی و ایجاد اشتغال در کشور هزینه خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جزئیات طرح اعاده اموال نامشروع مسئولین به بیت‌المال گفت: در این طرح تعریفی از اموال متعارف و غیرمتعارف مشروع و غیرمشروع مسئولین ارائه شده و کمیته‌ای را برای این منظور تعیین شده تا در خصوص این موضوع تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: در این کمیته ۵ نفره نمایندگان وزیر اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، یک نفر از قضات عالیرتبه کشور، نماینده دفتر بازرسی مقام معظم رهبری و نماینده رئیس سازمان بازرسی در آن عضویت دارند و رؤسای کمیسیون‌های قضایی و اصل ۹۰ مجلس در آن عضو هستند که در این کمیته موضوع اموال مسئولان مشروع و غیرمشروع بودن آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: بر اساس این طرح مقامات مسئول برای ارائه توضیحات دعوت می‌شوند و چنانچه مال نامشروعی کسب کرده باشند با تصمیم این کمیته به بیت‌المال بازگردانده می‌شوند.

امیرآبادی خاطنشان کرد: مسئولانی که مدنظر این طرح هستند عبارتند از رؤسای قوای سه‌گانه و مشاورین آنها، معاونان رؤسای قوای سه‌گانه و مشاورین‌شان، استانداران و شهرداران هستند که اموال آنها توسط کمیته ۵ نفره مورد بررسی قرار می‌گیرد و تصمیمات این کمیته برای همه لازم‌الاجراست و قوای سه‌گانه مکلف به رعایت آن هستند.

وی در پایان گفت:‌ در این طرح پیش‌بینی شده تا اموال مسترد شده از سوی مسئولان مربوطه برای ایجاد اشتغال و فقرزدایی در کشور هزینه شده و به مصرف برسد.

نظر شما