شناسهٔ خبر: 144155 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پاسخ اشرف غنی به اقلیت‌های قومی و جریان اپوزیسیون دولت افغانستان

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان: هیچ‌کس به حق ملت بودن را به مردم افغانستان نبخشیده است، بلکه آنها برای هویتشان بیش از هر کشور دیگری قربانی داده‌اند.

به گزارش «نماینده»، موضوع توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی تنها با درج اجباری یکی از ۱۴ قوم بزرگ از پیش تعیین شده و درج واژه افغان به عنوان ملیت اعتراض برخی از اقوام افغانستان را برانگیخته است.

چشم پوشی ارگ ریاست جمهوری افغانستان از اعتراض برخی از جریان‌ها، احزاب، اقوام و اقلیت‌های افغانستان روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی در این کشور را به چالش کشیده است.

رئیس جمهور افغانستان در مراسم «توزیع سند ملکیت» در هرات تصریح کرد: مردم افغانستان حق بنیادی دارند و یک پیکر واحد است، بنابراین به یک دولت قانونمند و قوی نیاز دارد تا حقوقشان را تأمین کند.

اشرف غنی اظهار داشت: افغان بودیم، افغان هستیم و تا ابد افغان خواهیم بود، هیچ‌کس به حق ملت بودن را به مردم افغانستان نبخشیده است، بلکه آنها برای هویتشان بیش از هر کشور دیگری قربانی داده‌اند.

وی افزود: بحران‌های جاری در این کشور برای حکومت وحدت ملی به میراث گذاشته شده است و دولت افغانستان برای حل آن تلاش می‌کند.

رئیس جمهور افغانستان تصریح کرد که چندین نسل از مردم افغانستان در بحران زندگی کردند و ما از طریق اعمال قانون، وحدت ملی و اراده مستحکم برای پایان بخشیدن به این بحران تلاش خواهیم کرد.

این در حالی است که ارگ ریاست جمهوری افغانستان بارها به اعمال سیاست‌های قومی متهم بوده و بسیاری از کارشناسان بحران‌های جاری را ناشی از سیاست‌های ناکام انحصارگرایی رهبران حکومت وحدت ملی می‌دانند.

برچسب‌ها:

نظر شما