شناسهٔ خبر: 144109 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پوتین: ارتش روسیه قدرت و قاطعیت خود را در سوریه اثبات کرد

پوتین-اسد رئیس جمهوری روسیه با قدردانی از نظامیانی که در عملیات نظامی در سوریه شرکت داشتند، نیروهای مسلح کشورش را در بالاترین رده جهانی از لحاظ تسلیحات و آمادگی رزمی ارزیابی کرد.

به گزارش «نماینده» به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در مراسم رسمی به مناسبت روز «دفاع از میهن»، در جمع گروهی از مقامات و نظامیان این کشور اعلام کرد که نیروهای مسلح  روسیه در رده‌های برتر جهانی از لحاظ تسلیحات نظامی و آمادگی رزمی قرار داشته و بطور تضمین شده ای امنیت کشور را تامین می کنند.

پوتین در سخنانی در این مراسم گفت: «حوادث سال‌های اخیر به خوبی نشان داده است که نیروهای مسلح ما در بالاترین رده‌های جهانی از لحاظ آمادگی رزمی، کیفیت تسلیحات و فناوری‌های نظامی قرار دارند. امروزه می توان با اطمینان کامل گفت که امنیت روسیه تضمین شده است.»

رئیس جمهوری روسیه ابراز اطمینان نمود که کار دفاع از کشور بدون تردید ادامه خواهد یافت و توانایی دفاعی نیروهای مسلح روسیه در تمامی جهات افزایش پیدا خواهد نمود.

پوتین همچنین وعده داد که منابع بازدارندگی هسته‌ای راهبردی نیز تقویت خواهد شد. وی افزود: «اکنون لازم است تا روی افزایش توان بالقوه مجموعه صنایع دفاعی روسیه و تقویت مراکز تحقیقاتی-علمی و هماهنگی عملکرد آنها با یکدیگر تمرکز نمود که پیش از این نیز سازنده بودن اقدامات خویش را ثابت کرده‌اند.»

رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که فرماندهان نظامی ارتش در تمامی سطوح، نقش بسیار مهم و خاصی در توسعه و تقویت نیروهای مسلح کشور داشته و توانایی، عملکرد کاملا حرفه‌ای و آشنایی با علوم نظامی و مدرن ترین فناوری‌های جهان، پایه و اساس اجرای موفقیت آمیز وظایف نظامی است که به آنها محول شده است.

پوتین، بعنوان فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه گفت: «من یکبار دیگر می خواهم از همه کسانی که در عملیات نظامی در خاک کشور جمهوی عربی سوریه شرکت داشتند، قدردانی کنم. این افراد با آمادگی رزمی بالا، شجاعت، قاطعیت و ایستادگی خویش، سهم بسیار زیادی در موفقیت آمیز پایان یافتن این عملیات داشتند.»  

نظر شما