شناسهٔ خبر: 144086 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عون: اسرائیل توان دست اندازی به مرز لبنان را ندارد

میشل عون رئیس جمهوری لبنان با اشاره به اجماع لبنانی‌ها برای دفاع از مرزهای خود تاکید کرد: وضعیت کنونی به گونه‌ای نیست که به رژیم اسرائیل اجازه دست اندازی به مرز لبنان را داشته باشد.

به گزارش «نماینده»، ژنرال میشل عون رئیس جمهور لبنان که هم اکنون سرگرم دیدار از عراق است، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی السومریه این کشور تصریح کرد: وضعیت کنونی به اسرائیل اجازه نمی دهد که مرز لبنان را زیر پا بگذارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره نگرانی از تکرار جنگ سال ۲۰۰۶ میلادی با رژیم صهیونیستی گفت: وضعیت در منطقه تفاوت نکرده است. جنگی روی داد و مشکلاتی وجود دارد اما فکر می کنم وضعیت کنونی به اسرائیل اجازه نمی دهد که از مرزها عبور کند.

عون درباره محتوای مذاکرات اخیرش به رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا گفت: با تیلرسون درباره مسائل مورد اختلاف با اسرائیل صحبت کردیم؛ بویژه درباره مرزهای آبی و دریایی. ما حق و حقوقق داریم.

ژنرال عون درباره روابط بین لبنان و عربستان بعد از بحران سعد حریری نخست وزیر لبنان گفت: از نظر ما، در اندیشه روابطی طبیعی با عربستان هستیم. حادثه ای اتفاق افتاد و ما آن را حادثه ای دانستیم که با پایان مشکل و بازگشت نخست وزیر به لبنان به بیروت تمام شد. نمی دانم اثر آن در آن طرف (عربستان) چیست؟

وی افزود: ممکن بود صلح و امنیت داخلی در لبنان ضربه بخورد.

رئیس جمهور لبنان درباره سوریه گفت: وضعیت در سوریه از مرحله راهکارهای سوری (راهکارها در سطح سوریه) گذر کرده است. وضعیت کنونی در وهله اول نیاز به تفاهم بین روسیه و آمریکا دارد. وی درباره روابط کشورش با عراق گفت: ما در جرگه گروه بین المللی مبارزه با تروریسم هستیم. تروریسم از عراق گرفته تا بیروت را هدف قرار داد لذا به طور دائم برای مبارزه با جرایم و هسته های پنهان و خفته (تروریستی) در هر دو کشور هماهنگی دائم داریم.

نظر شما