شناسهٔ خبر: 144074 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

زمزمه های عزل سیف

ولی داداشی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از زمزمه ها برای تغییر و عزل سیف رئیس کل بانک مرکزی خبر داد و گفت:نزول خوری بانک ها اقتصاد کشور را نابود کرده است.

به گزارش «نماینده»، ولی داداشی نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عملکر سیف رئیس کل بانک مرکزی بسیار ضعیف است، افزود: نظر نمایندگان مجلس بر تغییر و عزل سیف است هر چند ما شنیدیم که وی در آستانه عزل قرار دارد.

وی با اشاره به کنترل نشدن بازار ارز گفت: در روزهای گذشته قیمت دلار نزد به پنچ هزار تومان رسید و این نشان از کاهش ارزش پول ملی دارد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: آقایان معلوم نیست چه کار می کنند هر چند که توانائی مدیریت در آنها مشاهده نمی شود.

داداشی تاکید بر اینکه باید سیستم و نظام بانکی کشور اصلاح شود، افزود: سیتم بانکی کشور ربوی، ربا خواری و حتی نزول خواری است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود:  تا زمانی که نرخ سود بانکی کاهش نیابد و به چهار درصد نرسد، نه شاهد ایجاد اشتغال در کشور خواهیم بود و نه اقتصاد مقاومتی محقق می شود.

دادشی با اشاره به سود ۱۸ تا ۲۸ درصد بانک ها از مردم و تولید کنندگان تصریح کرد: فردی برای راه اندازی یک کارگاه تولیدی و ایجاد اشتغال ۲ میلیارد تومان وام گرفته اما الان باید ۸ میلیارد برگشت بدهد. یا فردی دیگر ۵۰۰ میلیون وام گرفته و الان باید ۲ میلیارد پس بدهد.

وی افزود: اگر می خواهیم به توسعه برسیم، شاخص های اقتصادی کشور رشد داشته باشند و بیکاری کاهش یابد، باید نرخ سود تسهیلات بانکی کاهش یابد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اضافه کرد: تولید کنندگان هم از سودهای کلان بانکی شاکی هستند، هم از جریمه شدن از سوی بیمه ها و هم از مالیات های سنگین.

داداشی گفت: دولت وظیفه دارد تا از تولید کنندگان حمایت کند و برای سروسامان دادن به سیستم بانکی ورود داشته باشد که قدم اول عزل سیف و انتصاب فرد دیگر بجای وی است.

نظر شما