شناسهٔ خبر: 144042 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

چرا دولت برای التهابات ارزی کمیته ویژه تشکیل نمی‌دهد؟/ روحانی بجای پاسخگویی طلب‌کار شده!

کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت:علی رغم اینکه در تمام دنیا دولت‌ها در مقام پاسخگویی هستند متاسفانه این دولت همواره در مقام مطالبه است.

به گزارش«نماینده» جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دستور دولت برای تشکیل کمیته سه نفره به منظور بررسی پرونده جاسوسی و خودکشی کاووس سید امامی؛ اظهار داشت: اقدام دولت و شخص آقای روحانی نشان دهنده این موضوع است که وی به دستگاه امنیتی و قوه قضاییه بدبین بوده و به آن‌ها اعتمادی ندارد چرا که اگر غیر از این بود قول مسئولان قضایی و دستگاه‌های امنیتی را قول ثقه و درست می‌دانست و نباید اقدامی در جهت تشویش اذهان عمومی می‌کرد.

وی با بیان اینکه روحانی در رسانه‌ها و فضای مجازی بار دیگر از زبان دشمنان انقلاب اسلامی اتهام زنی به دستگاه‌های امنیتی را تشدید کرد افزود: ملت ما باید بدانند که این نظام بر پایه‌ی عدل و انصاف بنا نهاده شده است و یکی از دستگاه‌های بزرگ امنیتی جهان که تمام هم و غمش این است که رعایت حال متهمین و بازداشت شدگان را داشته باشد دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی است. البته این به معنای نبود اشکال نیست، اما مسئولان این دستگاه‌ها تمام تلاششان را در این مسیر می‌کنند.

کریمی قدوسی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی در اوج اقتدار است و صدها جاسوس مانند سید امامی را شناسایی کرده و پس از صدور قطعی حکم شان این افراد را اعدام کرده است نظام هیچ ابایی از اجرای حکمی که خداوند تکلیف کرده ندارد به طور مثال پزشک هسته‌ای که نفوذی موساد بود و نقش پررنگی در شناسایی دانشمندان داشت و این سازمان جاسوسی براساس اطلاعات این فرد ترورها را انجام داد پس از قطعی شدن حکمش اعدام شد بنابراین دلیلی وجود ندارد که این افراد در بازداشتگاه‌ها کشته شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: آنقدر حرف برای زدن و سند برای ارایه دادن وجود دارد که پس از اثبات آن‌ها حکم فرد اجرایی شود نظام ضعیف نیست که در اجرای حکم افراد عاجز بماند و بخواهد با دشمنان مقابله کند، اما سوال جدی این است که چرا دولت به این موضوع توجهی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به دولت گفت: چرا دولت در حمله تروریستی به مجلس که ۱۵، ۱۶ نفر به شهادت رسیدند کمیته ویژه تشکیل نداد تا متوجه شود این نفوذ چگونه صورت گرفته است و یا چرا در مسائل مهم اقتصادی هیچ کمیته‌ای تشکیل نمی‌شود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود: پس از برجام بسیاری از اموال ما مصادره شد، اما دولت هیچ کمیته‌ای برای بازپس گیری این اموال تشکیل نداد چرا هیئت نظارت بر برجام یک گزارش به مردم ارایه نداد که چه چیزی از دست دادیم و چه چیزی گرفته ایم.

کریمی قدوسی با اشاره به التهابات ارزی در کشور بیان داشت: امروز بزرگترین فروشنده و مصرف کننده ارز در کشور دولت است. چگونه می‌شود بدون نگاه قوه مجریه امروز بازار ارز این گونه ملتهب شود معتقدم بهتر است دولت برای این آشفتگی بازار ارز هم کمیته ویژه تشکیل دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: علی رغم اینکه در تمام دنیا دولت‌ها در مقام پاسخگویی هستند متاسفانه این دولت همواره در مقام مطالبه است، دولت‌های تمام دنیا باید در برابر قدرت و امکاناتی که مردم به دستشان دادند پاسخگو باشند، اما دولت ما در مقام ایجاد سوال، خلق شبهه و نوعی معارضه با جمهوری اسلامی است به نحوری که درروز اوج حماسه و وحدت دولت پیشنهاد رفراندم می‌دهد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:  امام خمینی (ره) فرمودند: هر کس نظام را تضعیف کند مجرم است؛ چرا قوه قضاییه به این موضوع ورود پیدا نمی‌کند؟ دولت از نماینده‌ای که نطقی می‌کند ده شکایت می‌کند، اما رئیس جمهور در ۲۲ بهمن نظام را به چالش می‌کشد و هیچ کس هم از آن‌ها سوال نمی‌کند.

نظر شما