شناسهٔ خبر: 144024 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ترامپ اف‌بی‌آی را به باد انتقاد گرفت

 ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به تیراندازی در یک دبیرستان این کشور اف بی آی را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش «نماینده»، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (شنبه) اعلام کرد اگر پلیس فدرال این کشور وقت کمتری را صرف پرونده تحقیقات روسیه می‌کرد، می‌توانست عامل تیراندازی فلوریدا که باعث مرگ ۱۷ نفر و زخمی شدن ۱۴ نفر دیگر شد را متوقف کند.

ترامپ در توییتی نوشت: بسیار ناراحت کننده است که پلیس فدرال تمام نشانه‌های ارسال شده توسط تیرانداز مدرسه فلوریدا را از دست داد. این قابل قبول نیست. آنها (پلیس فدرال) زمان زیادی را صرف تبانی روسیه با کمپین ترامپ می‌کنند – (درحالی که) هیچ تبانی در این میان وجود ندارد. به اصول بازگردید و تمام ما را سربلند کنید.

این گفته‌های ترامپ پس از آن مطرح شد که پلیس فدرال روز جمعه اذعان کرد اوایل سال جاری میلادی پس از دریافت سرنخ های مربوط به نیکولاس کروز ۱۹ ساله و عامل تیراندازی در دبیرستان استونمن داگلاس در پارکلند، نتوانست پروتکل‌های لازم را دنبال کند.

در ماه ژانویه یک فرد نزدیک به کروز با پلیس فدرال تماس گرفت و نسبت به تفنگی که در اختیار او بود و همچنین تمایلش برای تیراندازی اظهار نگرانی کرد. این فرد هشدار داد که احتمالا کروز قصد تیراندازی در مدرسه را دارد.

طبق گزارش روز جمعه پلیس فدرال هرگز این تماس را به بخش میامی خود گزارش نداد.

پس از این مورد بسیاری از قانونگذاران آمریکایی خواستار تحقیقات پلیس فدرال در باره عدم رسیدگی به گزارش مربوط به یک تهدید مسلحانه شده‌اند.

نظر شما