شناسهٔ خبر: 143953 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جذب ۹.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در صنعت

شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دوره پسابرجام، فقط در حوزه صنعت، معدن و تجارت ۹.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، به ثبت رسیده است.

به گزارش «نماینده»، محمد شریعتمداری گفت: اگر بخواهیم به بازارهای جهانی در حوزه خدمات فنی و مهندسی وارد شویم باید بتوانیم برندسازی کنیم، این در حالی است که صنعتگران چون به سختی کارها را به پیش می برند، قابل افتخار هستند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد صنعتی مثبت ۶.۵ درصد در سال گذشته، گفت: صنعت، معدن و تجارت روند روبه رشدی را پشت سر می گذارد و توصیه من به همه صنعتگران و فعالان اقتصادی این است که با وجود همه سختی‌ها خود را به‌روز نگه دارند تا در دنیای پر رقابت رقابتی امروز بتوانند رقابت کنند.

در حال راه اندازی واحدهای جدید صنعتی در بیش از ۵۰ هزار نقطه کشور هستیم

شریعتمداری روند رو به رشد تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی را بسیار امید آفرین دانست و یادآور شد: تقاضای تاسیس واحدهای صنعتی در ده ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است. از سوی دیگر در یک ساله گذشته با تصمیم ستاد فرماندهی اقتصادی نزدیک به ۴ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد را به تولید برسانیم و در بیش از ۵۰ هزار نقطه کشور در حال راه اندازی واحدهای جدید صنعتی هستیم.

وی با بیان اینکه در دوره پسابرجام فقط در حوزه صنعت، معدن و تجارت ۹.۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی به ثبت شورای عالی جذب سرمایه گذاری خارجی رسیده است.

نظر شما