شناسهٔ خبر: 143916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ابوالفتوح: هر کس ایران را دشمن اصلی می‌داند «دیوانه» است

منعم رئیس حزب «مصری القویة» و نامزد سابق ریاست‌جمهوری مصر تأکید کرد که هر کس ایران را دشمن اصلی و تنها دشمن اعراب می‌داند، «دیوانه» و دارای اختلال عقلی و ذهنی است.

به گزارش «نماینده»، «عبدالمنعم ابوالفتوح» با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی دشمن اصلی اعراب است، تأکید کرد که هر کس ایران را دشمن اصلی و تنها دشمن اعراب می‌داند، دیوانه و دچار اختلال ذهنی و عقلی است.

ابوالفتوح در مصاحبه با شبکه الجزیره اظهار داشت که دشمن اصلی اعراب، رژیم صهیونیستی است اگر چه اختلافاتی نیز بین ایران و اعراب وجود دارد اما در نهایت یک کشور است و ثبات خاورمیانه تنها از طریق تفاهم بین مثلث ایران، ترکیه و اعراب محقق می‌شود.

وی همچنین تجاوزات دستگاه امنیتی مصر در بازداشت «سامی عنان» نامزد احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را محکوم کرد.

ابوالفتوح اظهار داشت که این تجاوزات دستگاه امنیتی مصر علیه نامزدها باعث می‌شود که تنها یک نامزد (عبدالفتاح السیسی) باقی مانده و خود را به زور بر ملت مصر تحمیل کند.

از سوی دیگر جبهه ملی مصر خواستار تحریم انتخابات ریاست‌جمهوری شد و مخالفت خود با استفاده از هر گونه ابزارهای نظامی برای مقابله با تحرکات سیاسی را اعلام کرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری مصر بنابر اعلام کمیته ملی انتخابات، طی روزهای 16، 17 و 18 مارس (25، 26 و 27 اسفند) در خارج از کشور و طی روزهای 26 تا 28 مارس (6 تا 8 فروردین) در داخل کشور برگزار می‌شود و در صورتی که انتخابات به دور دوم برود، انتخابات طی روزهای 19 تا 21 آوریل (30 فروردین تا 1 اردیبهشت) در داخل کشور و 24 و 26 آوریل(4 تا 6 اردیبهشت) نیز در خارج از کشور برگزار می‌شود.

غیر از عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر که نامزد انتخابات شده، فقط یک نفر دیگر نامزد شده و او مهندس «موسی مصطفی موسی» رئیس حزب الغد این کشور است. 

نظر شما