شناسهٔ خبر: 143883 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزرای ۱۰۰۰ میلیاردی در تراز انقلاب اسلامی نیستند/ منتظریم تا بدانیم مسببان قرارداد کرسنت چه کسانی بودند

علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: دولتی‌ها خود هم واردکننده و هم صادرکننده هستند، به طوریکه ما امروز با وزرای ۱۰۰۰ میلیاردی مواجه هستیم که اداره این ثروت‌های شخصی وزرا خود وزارتخانه‌ می‌خواهد.

 به گزارش «نماینده» احمدعلیرضا بیگی صبح امروز در جمع مردم تبریز با بیان اینکه یکی از شاخص‌های بارز ایام‌الله دهه فجر این است که مردم حکومت ظالمانه نظام شاهنشاهی را ساقط کرده و حکومت اسلامی را با رهبری امام خمینی(ره) تشکیل دادند، اظهار کرد: معتقدم قوام و دوام انقلاب اسلامی به برکت نعمت با ارزش ولایت فقیه و شهدای انقلاب اسلامی است که این مسیر همانا ادامه نهضت ابا اباعبدالله‌الحسین (ع) است.  

 وی افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی ایران جزیره صلح، آرامش و ثبات است، به واسطه تداوم نهضت اباعبدالله‌الحسین(ع) در کشور و رهبری مستحکم و عظیم مقام معظم رهبری است.  

 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تاکید به اینکه انقلاب اسلامی در تندباد حوادث با تکیه بر دین و باور مردم شاهد شکوفایی و درخشش در تکنولوژی، دانش و علوم نظامی شده است، گفت: لزوماً فساد و تبعیض قابل قبول ملت نبوده چراکه مردم ثابت کرده‌اند که حامی انقلاب و دستاوردهای آن هستند و حتی در این راه عزیزترین‌های خود را از دست داده‌اند.  

 فساد و تبعیض صرفاً شامل قوه خاصی نیست

وی ادامه داد: فساد و تبعیض صرفاً شامل قوه خاصی نیست بلکه موضوعی فراگیر است و باید همگان در این مسیر حرکت کنند و اسباب امیدواری ملت را فراهم سازند.  
  
بیگی در ادامه خاطرنشان کرد: در جزئیات لایحه بودجه به جهت منابع مالی شرایط مساعدی نیست و منابع ما بیشتر روی منابع نفتی استوار است و منبع دیگر دولت اوراق قرضه است.  

خانه‌ای که اساس آن از بدهی باشد، آینده خوشی برایش متصور نیست/۸ درصد بودجه عمرانی کشور با بلایی طبیعی و زلزله تلف می‌شود

وی توضیح داد: اوراق قرضه یعنی از ملت قرض کرده و سپس به آنها ۲۰ درصد بهره خواهیم داد ولی مجلس متقاعد شده بیشتر از ۳۷ هزار میلیارد تومان اوراق قرضه به فروش نرسد زیرا خانه‌ای که اساس آن از بدهی باشد، آینده خوشی برایش متصور نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه در کشور بسته می‌شود ولی خروجی آن به شکلی نیست که باعث ایجاد تغییر ملموسی در زندگی مردم باشد، افزود: در بودجه کشور شاهد  آن هستیم که  ۹۲ درصد از منابع صرف هزینه‌هایی از قبیل حقوق، مزایا و هزینه‌های نگهداشت شرایط موجود شده و تنها هشت درصد بودجه عمرانی است که آن هم به سبب بلایای طبیعی و زلزله  تلف می‌شود.

وی ادامه داد:عملاً در حوزه تولید شاهد اتفاق خاصی در کشور نخواهیم بود و مصالح مردم را در نظر نگرفته‌ایم، از این رو با این وضع جوابی برای فرزندانمان جهت تامین اشتغال و آینده آنها نخواهیم داشت.  

جمهوری اسلامی پیام نابودی داعش را به جهان ابلاغ کرد/ رمز موفقیت و پیروزی ما در جبهه مقاومت پیروی از مقام معظم رهبری بود
 
 بیگی در ادامه خاطرنشان کرد:دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی جهان اسلام، طعم شکست داعش را بهتر از هرکس دیگری درک کردند به طوریکه سه سال پیش از حاج قاسم سلیمانی سوال می‌کنند که رمز موفقیت شما که به عنوان یک شخصیت برجسته در جهان اسلامی شناخته شده‌اید، چیست؟ می‌فرماید، هر آنچه که از لسان مبارک مقام معظم رهبری شنیدم، با ایمان آن را کلمه حق و راه پیروزی دانستم و در راستای تحقق آن جدیت داشتم.  

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران پیام نابودی داعش را به جهان مخابره کرد چرا که رمز موفقیت و پیروزی ما در جبهه مقاومت تبعیت و پیروی از مقام معظم رهبری بود و ریشه موفقیت‌های ما در جبهه مقاومت تأسی از ولایت و تجربه هشت سال دفاع مقدس است.
 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با تاکید به اینکه امروز به واسطه مشکلات اقتصادی که گریبانگیر مردم هستند، حلاوت پیروزی جبهه مقاومت را شاید آن طور که هست درک نکنند، گفت: دشمنان این شکست را بهتر از هرکس دیگری می‌دانند و درک کرده‌اند.  

توسعه و پیشرفت کشور مستلزم عدم دخالت دولت است
 
وی اذعان داشت: اگر ما دنبال توسعه و پیشرفت کشور هستیم، باید دولت خود را کوچک کرده و پایش را از حوزه اقتصاد بیرون بکشد چون دولت بازیگر است و منفعت خود را بر هر چیزی ترجیح می‌دهد و عملاً نمی‌ تواند در تقسیم منابع، عدالت را رعایت کند.

بیگی متذکر شد: دولت در قانون بودجه، برای واردات خودرو پیش‌بینی کرده است در حالی که برای واردات خودرو خارجی ۱۵۰ درصد تعرفه باید اعمال شود و به سبب رانت اطلاعاتی، ۴۰ هزار دستگاه خودرو توسط ۲۰ نفر وارد کشور شده و بلافاصله در یک ربع ساعت ثبت سفارش می‌شود و سپس سایت ثبت سفارش مجدداً از دسترس خارج می‌شود.  
 
وی ابراز کرد: در ظاهر می‌گویند می‌خواهیم از صنعت خودروی ایرانی حمایت کنیم تا کارگران ایرانی و قطعه‌سازان دچار مشکل نشوند ولی حقیقت این است که دولت خود کارخانه‌دار و صاحب منفعت است چرا که اگر این موضوع صحیح است و دولت به فکر حمایت از دستاوردها و تولیدات داخلی است، چرا در تعرفه‌گذاری تراکتور این موضوع را لحاظ نمی‌کند و تن به واردات تراکتور می‌دهد؟

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هدف دولت فروش خودروهای انبار شده خود در پارکینگ‌هاست البته دولت منابع خود را در فروش خودروها می‌داند و اعتبار و سرمایه را در فروش خودروها از قبیل وام خودرو انجام می‌دهد ولی در نهایت مردم صاحب خودروی مستهلک هستند.

وی ادامه داد: اگر این پول وارد حوزه‌های دیگری همچون مسکن می‌شد، سبب حرکت مشاغلی همچون فولاد و سیمان در بازار می‌شد که در کل منفعت مردم در آن بود و قشر مستضعف جامعه رشد اقتصادی کرده و در کنار آن امید جوانان به ازدواج و زندگی فزونی می‌یافت.
 

دولت باید پای خود را از اقتصاد بیرون بکشد

بیگی خاطرنشان کرد: تاکید و اصرار من به جهت حفظ منافع عموم ملت این است که دولت باید پای خود را از اقتصاد بیرون بکشد، اینکه بنا باشد ما درآمد حاصله از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را در اختیار دولت قرار دهیم و مردم برای دریافت یارانه نقدی جلوی دولت خم و راست شوند تا دولت ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان کف دست آنها بگذارند، اشتباه است زیرا ثروت باید در اختیار مردم قرار گیرد و این مردم باید اقتصاد را مدیریت کنند، دولت نباید به اقتصاد کار داشته باشد.

وی بیان کرد: ما نمی‌توانیم بگوییم مردم مدیریت اقتصادی ندارند، مادران کم‌سواد و بی‌سواد ما امروز در خانه‌ها به مراتب نسبت به بسیاری از افرادی که ادعاهایی را در حوزه اقتصاد دارند و نسخه‌های آنها جز تخریب و ناامید کردن مردم چیزی در بر نداشته، به امور اقتصادی آگاه‌تر هستند.  

کسب حق کمیسیون در خرید هواپیماهای ۱۵ میلیارد یورویی توسط دولت

این نماینده مجلس به هزینه ۱۵ میلیارد یورویی دولت برای خرید هواپیما اشاره کرد و گفت: آیا دولت در خرید اتوبوس‌های شرکت‌های خصوصی همچون همسفر، رویال و غیره ورود پیدا می‌کند؟ جواب منفی است، این شرکت‌ها خود با خرید این اتوبوس‌ها مردم را مایل به انتخاب برای استفاده از اتوبوس می‌کنند که مردم با توجه به قیمت و کیفیت از بین این‌ها انتخاب کنند، این شرکت‌ها با توجه به منفعت خود در رقابت برای خدمات بهتر به مسافران با یکدیگر رقابت می‌کنند اما دولت با ورود مستقیم خود در خرید هواپیما این فرآیند را از بین برده است.

وی متذکر شد: باید میدان را به بخش خصوصی واگذار کرد و موانع خرید را برداشت تا شرکت‌ها خود به خرید اقدام کنند و اساس منفعت و رقابت لحاظ شود که در این صورت بخش خصوصی تقویت شده و بار عظیمی از اشتغال کشور رفع می‌ شود.

دولت نباید بنگاه‌داری کند

بیگی با تاکید به اینکه دولت نباید بنگاه‌داری کند، البته در خرید هواپیما این مورد نقض شده است، گفت: علت این نقض، پورسانت و کمیسیونی است که از خرید هواپیماها به جیب عده‌ای خاص می‌رود و بنده این موضوع را از تریبون مجلس هم گفته‌ام که اگر خلاف این بود حتماً آقایان شکایت می‌کردند.
  
وی ابراز کرد: دولتی‌ها خود هم واردکننده و هم صادرکننده هستند، به طوریکه ما امروز با وزرای ۱۰۰۰ میلیاردی مواجه هستیم که اداره این ثروت‌های شخصی خود وزارتخانه‌ می‌خواهد.  

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: معتقدم وزرای چند هزار میلیاردی در تراز انقلاب اسلامی نیستند.
 
وی خاطرنشان کرد: در قضیه رای اعتماد به آقای قاضی‌زاده هاشمی، گفتم شما هم واردکننده، هم صادرکننده و هم فروشنده هستید، مثل اینکه قاضی ظهر قضاوت کند، حکم دهد و بعد از ظهرها به کار وکالت مشغول شود.  
 
 بیگی در ادامه افزود: در جلسه‌ای که در کمیسیون شوراها داشتیم، خطاب به پورسید آقایی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران که در خصوص اجرای طرح ترافیک در تهران معتقد بود با استناد به عدالت سخن می‌گوید، عنوان کردم شما در حالی دم از عدالت می‌زنید و در گزارش خود بیش از ۱۲ مرتبه از عدالت نام بردید که در جایگاه فعلی، در عین بی‌عدالتی قرار گرفته‌اید چرا که در جنایت سوختن ۵۰ تن از هموطنان ما در حادثه قطار تبریز-مشهد مقصر بودید پس شما نمی‌توانید از واژه مقدس عدالت سخن به زبان بیاورید.  
 
وی یادآور شد:همگان دیدند آقای فانی، وزیر آموزش و پرورش در آستانه توضیح خواستن مجلس درباره فساد صندوق ذخیره فرهنگیان تغییر پیدا کرد چون موارد استیضاح آقای فانی همین موضوع فساد صندوق بود و این تغییر و تحول درست در آستانه توضیحات خواستن نمایندگان از وزیر درباره صندوق جای سوال و تعجب داشت.

۸ هزار میلیارد صندوق ذخیره فرهنگیان به چه کسانی داده شد، آقای روحانی پاسخگو باشید

بیگی توضیح داد: وقتی از آقای روحانی پرسیدیم ۸ هزار میلیارد تومان صندوق ذخیره فرهنگیان کجا رفت، در پاسخ گفته شد نمایندگان مجلس چرا مدام فساد فساد می‌کنند، این پول را به چند نفر داده بودیم تا بسترهای توسعه ایجاد کنند که حالا نتوانستند! و آن را برگردانند و حال این موضوع معوق مانده است!  

وی افزود: آقای روحانی این قضیه را معوقه می‌داند که جای تامل دارد در حالی که وقتی اقساط وام ۵ میلیونی خانواده‌های عقب می‌افتد، امانش را می‌برند و طلب را از ضامن‌ می‌خواهند.

بیگی اذعان داشت: قوه قضائیه باید رسیدگی کند چون اجرای عدالت به دست آنهاست. برای مثال در داستان کرسنت با توجه به اینکه براساس این پرونده، مهدی هاشمی محکوم شده است، ما همه منتظریم تا بگویند موضوع چه بوده و اشتباه از ناحیه چه کسانی رخ داده است و مهدی هاشمی چه اختیارات قانونی داشته که توانسته کار به این بزرگی را انجام داده و در این رابطه محکوم شود، طبیعی است که موضوع به مهدی هاشمی خلاصه نمی‌شود.

 وی بیان کرد: یکی از دلایل توزیع بی‌اعتمادی در جامعه به این دلیل است که ما از گفتن حقایق به مردم واهمه داریم.

همه منتظریم تا بدانیم مسببان قرارداد کرسنت چه کسانی بوده‌اند

این نماینده مجلس تصریح کرد: همه منتظریم تا بدانیم مسببان قرارداد کرسنت چه کسانی بوده‌اند، مهدی هاشمی مگر صاحب چه اختیاراتی بوده که براساس آن محکوم شده؟ در آن زمان او رئیس سازمان بهینه‌سازی سوخت بود و قطعاً در این رابطه مسوولیت اداری و نقش حکومتی نمی‌توانست داشته باشد و هنوز مانده‌ایم مهدی هاشمی از طرف چه کسی یا به چه جرمی به این حبس محکوم شده و در سطوح بالا و سازمان‌دهندگان این معامله چه کسانی بودند و چرا از وی فراری هستند.  
 
وی با اشاره به اینکه موضوعاتی از قبیل کرسنت سبب بی‌اعتمادی مردم شده است، گفت: ما مصرانه از دستگاه قضایی نه تنها در رابطه با این پرونده بلکه تمام پرونده‌های مطرح فساد به عنوان دستگاه صلاحیت‌دار، ورود به این پرونده‌ها و اعلام نتیجه آن به ملت را می‌خواهیم.
 
بیگی بیان داشت: به عنوان مثال در رابطه با قاچاق کالا منِ نماینده مجلس از نظر قانونی نمی‌توانم بگویم که فرزندان فلان مقامات در قاچاق کالا دست دارند، این وظیفه مدعی‌العموم است که اختیارات قانونی دارد و می‌تواند رسیدگی و اقدام قضایی کند، قوه قضائیه باید ورود مستقیم کرده و به مردم اعلام نتیجه کند تا بستر سوءاستفاده دشمنان فراهم نشود چون قوه قضائیه شمشیر برّانی دارد و دستگاه دیگری در کشور دارای این قدرت نیست.  

بیگی اضافه کرد: قوه قضائیه باید کارایی خود را درخصوص مجرمان و کسانی که موجب ایجاد مشکل برای مردم شده‌اند، مشخص کند.

چرا وزیر نفت نسبت به دست‌اندازی به بیت‌المال و حقوق مردم بی‌تفاوت است

وی در ادامه عنوان کرد: تائید خبر سرقت ۱۵ میلیون دلاری در شرکت اکتشافات نفت و خروج سارق دو تابعیتی از کشور از سوی وزیر نفت و اینکه با تعدادی از کارکنان و مدیران برخورد انضباطی شده است، بر دامنه این بی‌اعتمادی همچون فساد ۱۰۰۰ میلیاردی از طرح برندینگ افزوده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان کرد: چرا وزیر نفت باید نسبت به دست‌اندازی به بیت‌المال و حقوق مردم بی‌تفاوت باشد، مسوولان باید جوابگوی ملت و خون تک تک شهدا باشند.

نظر شما