شناسهٔ خبر: 143856 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

این همه شهید ندادیم که عده‌ای بدون قبول مسؤولیت روی صندلی مدیریت بنشینند

رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام : نمی‌گویم در کشور ناکارآمدی وجود ندارد، اما این همه شهید ندادیم که یک عده بدون قبول مسؤولیت روی صندلی‌های مدیریت بنشینند.

به گزارش «نماینده»، محسن رضایی پیش از ظهر امروز در اولین یادواره ۵۵۰ شهید نیشابور و فیروزه در مناطق عملیاتی کردستان و شمال غرب همزمان با سالگرد سردار شهید محسن قاجاریان در سالن ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور اظهار داشت: نیشابور همیشه در خط مقدم تمدن‌سازی بوده است و در جایگاه فرهنگ و تمدن نیز چنین جایگاهی را حفظ کرده است.

وی ادامه داد: در نیم قرن اخیر، جایی در انقلاب نداریم که نام نیشابور در آن دیده نشده باشد و کم‌ترین شهری را می‌شناسیم که در دوره تاریخی در این حد مؤثر بوده باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه ۵۵ سردار شهید در نیشابور داریم که در دفاع مقدس و زمام معاصر جان‌فشانی کرده‌اند، اضافه کرد: در زمان قبل از انقلاب با نیشابور آشنا شدم، چون یکی از مهم‌ترین احادیث در نیشابور بیان شده و حتماً امام رضا(ع) دلیلی برای بیان چنین حدیثی در این شهر داشته‌اند.

رضایی با بیان اینکه انقلاب از کلمه توحید به‌ وجود آمده، متذکر شد: انقلاب شخصی یا قومی نیست، ما آزادی و استقلال مرتبط با توحید را می‌خواهیم.

وی با اشاره به اینکه امام رضا(ع) حدیث سلسلةالذهب را بدون دلیل در نیشابور نفرمودند و حتماً می‌دانستند که انقلابی ایجاد می‌شود که در برابر هیچ کسی سر فرود نمی‌آورد، ادامه داد: جنگ نیز با توحیدی اداره و جنگ ما با صدام به عنوان نماینده کفر انجام شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: تمام حرف ما با آمریکا این است که بیایید خدا را بپرستید و می‌خواهیم بدانیم، چرا آنها خدا را نمی‌پرستند، برای دفاع از خودمان حرف حقی داریم و می‌خواهیم به گوش دیگران برسانیم.

رضایی با بیان اینکه وسایل نظامی خودمان را برای دفاع‌مان در برابر کفر می‌خواهیم، چراکه از اول انقلاب اسلامی کشورهایی که در کفر بوده‌اند به ایران حمله کرده‌اند، افزود: این انقلاب در سیاست، دفاع، امنیت تغییر ایجاد کرده و در جوانان تأثیر گذاشته که نتیجه‌اش تبدیل شدن ایران به قدرت اول منطقه شد.

وی مطرح کرد: اینکه سردار قاجاریان ۳ هزار کیلومتر آن طرف‌تر از کشورش شهید می‌شوند، برای این است که داعش که به‌ نام اسلام، مردم را از بین می‌برد، نابود شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه همه دنیا می‌گویند، مسلمانان ایران،  داعش را از بین بردند، اضافه کرد: اگر داعش می‌ماند، جنایت‌های زیادی در دنیا ایجاد می‌شد.

رضایی با اشاره به سکوت غرب نسبت به حقایق جامعه، خاطرنشان کرد: سفیر فرانسه گفت که صدایی در اروپا بلند نیست تا عملکرد ایران را در برابر داعش بیان کند.

وی با اشاره به اینکه در سایه انقلاب اسلامی اعتماد به نفس جوانان تشکیل شد تا بتوانند اقدامات بزرگی در کشور ایجاد کنند، متذکر شد: نمی‌گویم در کشور ناکارآمدی وجود ندارد، اما این همه شهید ندادیم که یک عده بدون قبول مسؤولیت روی صندلی‌های مدیریت بنشینند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یک واقعیت دیگر این است که دشمنان کشور نقطه قوت ما یعنی امنیت را هدف گرفته‌اند، جمهوری اسلامی محصول سر درآوردن در میان تهدیدات است، نمی‌گویم جنگ موضوع خوبی است، اما سبب شد بعد از ۳۰۰ سال اقتدار خود را حفظ کنیم.

رضایی با یادآوری اینکه امروز مشکلات فرهنگی و اقتصادی وجود دارد، اما می‌توان از میان آنها شکوفایی ایجاد کرد، تبیین کرد: دشمن امروز می‌خواهد بزرگ‌ترین سرمایه ایرانی یعنی امنیت را خدشه‌دار کند، ایران امن‌ترین کشور منطقه است، برخی‌ها که می‌گویند مسلمان هستیم، حسادت می‌کنند، دیگر کشورها می‌خواهند امنیت را از بین ببرند.

وی گفت: در آینده نزدیک دنیا می‌شنود که نه تنها امنیت ایران حفظ شده، بلکه مشکلات اقتصادی کشور را نیز حل کرده‌ایم.

نظر شما