شناسهٔ خبر: 143829 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نیازهای دفاعی خودمان را در همه بخش ها تأمین می کنیم

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز به بسیاری از جنبه های استقلال رسیده ایم و نیازهای دفاعی خودمان را در همه بخش ها تامین می کنیم.

به گزارش «نماینده»، سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز چهارشنبه در نهمین کنگره دندانپزشکی نیروهای مسلح اظهار داشت: ایام الله دهه فجر یادآور غلبه بر ظلمت استبداد و خودکامگی و غلبه ایثار و از خودگذشتگی مردم است.

وی افزود: فریاد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تجلی خواست مردم در یک دوره طولانی بود؛ ما می خواستیم تا خودمان بر خودمان مسلط شویم. نمی خواستیم در جای جای کشور، مستشارانی در نیروهای مسلح بنشینند و ما مجری دستورات آن ها باشیم. ما با اسلام و جمهوری خواستیم تا بر سرنوشت خود حاکم شویم.

وی با بیان اینکه الزامات استقلال شامل همه ابعاد زندگی است، گفت: امروز به بسیاری از جنبه های استقلال رسیده ایم و نیازهای دفاعی خودمان را در همه بخش ها تامین می کنیم.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه آنهایی که در طول دوران دفاع مقدس از در اختیار گذاشتن سیم خاردار ابا داشتند، امروز باید وضعیت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را ببینندریال اظهار داشت:هر کجا که نیاز باشد دستاوردهای دفاعی خود را تغییر یا ارتقا دهیم، قادریم آن را به یک محصول جدید تبدیل و از آن استفاده کنیم.

امیر حاتمی با اشاره به امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاطر نشان کرد: خدا را شاکریم در منطقه ای که مملو از ناامنی است، کشور ما در امنیت کامل به سر می برد و کسانی که می خواهند در این کشور فعالیتی انجام دهند و یا سرمایه گذاری کنند با آرامش خاطر به کار خود مشغولند.

وی ادامه داد: مسیری که طی کردیم طولانی است و همچنین مسیری که در پیش داریم هم طولانی است اما آینده بسیار درخشان است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه ملت ایران همواره در تولید علم مشارکت گسترده ای داشته است، اظهار داشت: شاید از نظر جایگاه علمی با فراز و نشیب هایی همراه بوده ایم اما امروز در تولید علم جایگاه بسیار خوبی داریم. حرکت علمی ما در استمرار تاریخ پرافتخار کشورمان است.

امیر حاتمی با بیان اینکه بیش از دو هزار مجموعه درمانی در نیروهای مسلح وجود دارد، گفت: در این مراکز درمانی ۱۵۰ خدمت پزشکی ارائه می شود، این هم یک فرصت و هم یک تهدید است، چراکه لزوم توجه بیشتر به پیشگیری را بیش از پیش مشخص می کند.

وی با بیان اینکه خدمات پزشکی باید صادقانه و بی منت در اختیار نیروهای مسلح قرار گیرند، تصریح کرد:بسیار مهم است که همکاران نیروهای مسلح اگر دچار مشکلات پزشکی شوند، خدمات پزشکی بدون سقف در اختیار آنها قرار گیرد.

حاتمی در پایان تصریح کرد: این نه از سر تساهل بلکه از تعمد است چرا که کسی که جان خود را برای امنیت کشور گذاشته است، نباید دغدغه خدمات پزشکی را داشته باشد.

نظر شما