شناسهٔ خبر: 143816 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

با سیاه نمایی نمی‌توان منجر به افزایش اعتماد و خواستار مشارکت مردم شد

شاکری.jpg شاکری به مدیران فعلی شهرداری توصیه کرد: مشارکت مردم در امور شهری تهران امر بسیار مهمی است یقینا با سم پاشی و سیاه نمایی نمی‌توان منجر به جلب یا افزایش اعتماد و خواستار مشارکت مردم شد از این رو درسلب اعتماد مردمی و زیر سوال بردن خدمات انجام شده به معنای سلب اعتماد مردم وعدم مشارکت آنها با شما نیز خواهد بود.

به گزارش «نماینده»، مجتبی شاکری عضو سابق  شورای شهر تهران در پاسخ به سیاه نمایی‌های انجام شده درباره مدیریت شهری سابق اظهار کرد: در پاسخ به کسانی که با شیوه افشا گری یا سیاه نمایی قصد تخریب خدمات قبلی مدیریت شهر و شورای پیشین را دارند باید گفت لایحه بودجه شهرداری هر سال توسط  اعضای شورا به تصویب می‌رسید و نمایندگان هر دو گروه جناح سیاسی کشور همواره در شورا حضور داشته‌اند از این رو همه در جریان آنچه بوده و گذشته هستند. چگونه می‌شود نمایندگان اصلاح طلب هنگامی که حق تذکر، سوال و استیضاح شهردار تهران را داشته‌اند در قبال سوء مدیریت ایشان سکوت اختیار کرده باشند؟ دوستان شورای پنجم و شهردار فعلی باید به این موضوع توجه کنند که بریدن شاخه و برگ خدمتگزاری سابق و متزلزل نشان دادن دستاوردهای گذشته به نفع آنها نیست چرا که خدشه وارد کردن به اعتماد عمومی مردم آنها را به شما نیز مطمئن نمی‌کند!

وی به مدیران فعلی شهرداری توصیه کرد: مشارکت مردم در امور شهری تهران امر بسیار مهمی است یقینا با سم پاشی و سیاه نمایی نمی‌توان منجر به جلب یا افزایش اعتماد و خواستار مشارکت مردم شد از این رو درسلب اعتماد مردمی و زیر سوال بردن خدمات انجام شده به معنای سلب اعتماد مردم وعدم مشارکت آنها با شما نیز خواهد بود.

شاکری با یادآوری عذر خواهی سلطانی از خانم آباد خاطر نشان کرد: همین مقدار که یاشار سلطانی از خانم دکتر معصومه آباد پوزش طلبیدند در راستای شفاف سازی مهملات بیان شده کافی است! اگر آبروی مومن به اندازه حرمت کعبه نزد خداوند یکتا حرمت دارد چگونه برخی به خود اجازه می‌دهند با ارائه لیست مخدوشی که صحت آن به تایید مقام قضایی نرسیده با  آبروی خدمتگزاران مردم بازی کنند؟ آیا بازی کردن با آبروی مردم به بهانه انتشاراطلاعات جرم وگناه نیست؟ آیا این گناه نابخشودنی قابل جبران است؟

عضو سابق شورای شهر تهران افزود: یاشار سلطانی صرف اینکه روزنامه نگار هستید نباید با توجه به خط قرمزهای شرعی در انتشار آنچه که ممکن است آبروی مومنی را ببرد دقت کنید؟ آیا مطابق قانون اساسی قوه قضایه مسوول قضاوت وداوری نیست؟ مگر مطبوعات یا شورای شهر وشهرداری صحن دادگاه است که دادستان و قاضی آن می‌شوید؟ اگر اطلاعات جامعی از تخلف هر نهاد یا فردی دارید آیا نباید مرجع قضایی را با اسناد لازم وارد میدان کنید یا به جای کار قانونی تمایل دارد با ترویج بی اعتمادی به دیگران حمله کنید؟ آیا در چنین وضعیتی به مردم سود رسانده‌اید یا به مردم در فضای تشوییش ضرر رسانده‌اید؟ آیا نباید در نوع نقدی که داریم آن را به بهترین شکل ممکن بیان کنیم تا  تذکر و نقدمان به چالش بزرگی تبدیل نشود که خوب وبد ودرست ونادرست در آن با هم نسوزند؟

شاکری با اشاره به تاثیر افشای حقوق‌های نجومی در اطلاع رسانی مخدوش املاک نجومی توسط اصلاح طلبان خاطر نشان کرد: املاک نجومی زمانی در بین جریان اصلاح طلب بزرگ نمایی و برجسته شد که مردم و رسانه‌ها هاج وواج حقوقهای نجومی که برخی از مدیران دولتی دریافت می‌کردند بودند، پیگیری رسانه‌ها و واکنش مردم به حقوقهای نجومی جریان اصلاح طلب را علی رغم صحت موضوع املاک نجومی به این سو سوق داد که بدون توجه به درست یا نادرست بودن موضوع ذهن مردم را از دریافتی های چند دهه میلیونی اشان به این سمت منحرف کنند!! عرض من این است بر فرض مثال که تخلف، اختلاس یا غارتگری صورت گرفته آیا نباید سازمان بازرسی کل کشور و قوه قضاییه به آن ورود کنند سپس اطلاع رسانی شود؟

وی درپایان تاکید کرد: بازهم تاکید می‌کنم که طرفین ماجرا از شهردار و معاونین سابق و اعضای شورا همگی حاضر هستند آنها مطابق با حق خود می‌توانند به مراجع ذی ربط پاسخ بدهند بنابراین به جای رواج هرج ومرج بهتر است قانونمدار باشیم. هنگامی که می‌توانیم گرهی را با دست باز کنیم آن را به گرهی باز نشدنی که سلب اعتماد عمومی را به دنبال دارد تبدیل نکنیم.

نظر شما