شناسهٔ خبر: 143745 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آماده انتقال تجارب موفق دارویی ایران به سوریه هستیم

اصغری رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما به شرایط سخت سوریه و مشکلات حوزه دارویی این کشور واقف بوده و در زمینه انتقال تجربیات آماده هرگونه همکاری هستیم.

به گزارش «نماینده» حبیب عبود، معاون داروی وزیر سلامت جمهوری عربی سوریه، عصر روز شنبه ۱۴ بهمن پس از بازدید دو روزه از صنایع دارویی ایران و ملاقات با سندیکاهای دارویی با معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و داروی کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

غلامرضا اصغری، رییس سازمان غذا و دارو در حاشیه این نشست از آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای احیا، بازسازی و نوسازی صنعت داروی سوریه خبر داد و عنوان کرد: بخش خصوصی ایران نیز توان و آمادگی حضور در بازار دارویی و تجهیزات پزشکی سوریه را داشته و سازمان غذا و دارو نیز برای توسعه و تسهیل این حضور و همکاریهای دو کشور در این حوزه تلاش میکند.

رئیس سازمان غذا و دارو در دیدار با عبود معاون دارویی وزیر بهداشت سوریه گفت: با توجه به سطح همکاری های ایران و سوریه لازم است در حوزه سلامت و دارو نیز همکاری های ما دو چندان شود.

وی گفت: ما با توجه به شرایط سخت سوریه به مشکلات حوزه دارویی این کشور واقف هستیم و در زمینه همکاری دوجانبه و انتقال تجربیات آماده هرگونه همکاری هستیم و بر همین اساس در جلسات کاری خود با مدیران شرکت های دارویی، همه سرمایه گذاران را برای ورود به بازار سوریه ترغیب و تشویق می کنیم.

اصغری افزود: با توجه به سطح همکاری های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران و سوریه لازم است در حوزه سلامت و دارو نیز همکاری های ما دوچندان شود و انتقال تجربیات و همکاری دوجانبه با سوریه برای ما مایه مباهات و افتخار است.

اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت نیز در این دیدار اظهار داشت: وزارت بهداشت آمادگی دارد طبق تفاهم نامه سال ۲۰۱۶ وزرای بهداشت دو کشور در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه همکاری های دوجانبه داشته باشد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در زمینه تولید محصولات دارویی و انتقال تجربیات در زمینه آموزشی و فناوری تولید دارو با کشور سوریه همکاری کند.

در ادامه این دیدار عبود، معاون دارویی وزیر بهداشت سوریه با ابراز خرسندی از سفر به ایران و بازدید از کارخانه های داروسازی و دستاوردهای دارویی ایران بیان کرد: بهترین مسئله برای کشور سوریه مبادلات دارویی هست و در مدت اخیر اعتبارات دارویی خوبی وارد سوریه شده است.

وی تاکید کرد: سوریه نیاز به همکاری و مراودات دارویی بیشتری با ایران است و امیدواریم در سال ۲۰۱۸ این همکاری ها دوچندان شود.

معاون دارویی وزیر بهداشت سوریه خاطرنشان کرد: ما در زمینه آموزش پرسنل حوزه دارویی خواستار همکاری ایران هستیم تا تجربیات موفق ایران در حوزه دارویی به کشور ما انتقال یابد. در خاتمه این دیدار صورت جلسه همکاری های ایران و سوریه در زمینه دارو و انتقال تجربیات آموزشی به سوریه توسط معاون دارویی وزارت بهداشت سوریه و رئیس سازمان غذا و دارو امضا شد.

گفتنی است جنگ داخلی سالهای اخیر در سوریه ضربات سنگینی به صنایع دارویی این کشور وارد کرده و همزمان تحریم‌های آمریکا و غرب نیز باعث شده که سوریه نتواند بسیاری از نیازهای دارویی و پزشکی خود را از تولیدکنندگان خارجی دریافت کند و در این خصوص با کمبود امکانات پزشکی و دارویی روبه‌رو است.

نظر شما