شناسهٔ خبر: 143716 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شهرداری و شورای شهر تهران بخاطر ناتوانی در مدیریت یک روزه بارش برف، پاسخگوی نظام باشند

شورای شهر-نجفی اعلام موضوع غافلگیری دربرابر بارش برف در شهر تهران توسط دستگاه مدیریت شهری به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. شهرداری با چه بهانه‌ای عنوان کرده که غافلگیر شده یا آمادگی برف‌روبی یکی دو روز بارش را نداشته است!

به گزارش «نماینده» جلال محمود زاده در واکنش به عدم آمادگی شهرداری تهران در برابر بارش برف، اظهار کرد: تهران قلب تپنده جمهوری اسلامی و نماد پیشرفت یا پسرفت ایران است. از این رو توسعه شهر یا عقب ماندگی آن موضوعی است که مورد توجه و رصد دوستان و دشمنان انقلاب است. اعلام موضوع غافلگیری دربرابر بارش برف در شهر تهران توسط دستگاه مدیریت شهری به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. شهرداری با چه بهانه‌ای عنوان کرده که غافلگیر شده یا آمادگی برف‌روبی یکی دو روز بارش را نداشته است!

وی در این باره گفت: پیام‌ها و اعتراضات مردمی و آنچه به عینه در شهر تهران دیدیم ناتوانی شهرداری در برفروبی از سطح معابر شهر و قطع و شکستگی درختان تهران را نمایان کرد. شهرداری نه تنها در زمان بارش برف نتوانست برف‌روبی از سطح معابر و درختان انجام دهد، بلکه بعد از گذشت دو روز بعد از آن نیز همچنان در برف‌روبی و پاکسازی شهر ناتوان بود. برخی از درختان شکسته یا شاخه‌های قطع شده همچنان روی زمین مانده‌اند و مسئولان شهرداری نتوانستند شهر را به حالت اولیه بازگردانند تا تردد به صورت عادی دنبال شود. بی شک ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عدم مسئولیت پذیری صحیح و عملکرد نامطلوب شهرداری تهران اعتراض خواهیم داشت.

وقتی توان مواجهه با برف ی‌کروزه را ندارید، در برابر زلزله چه می‌کنید؟

محمود زاده به نمایندگان شورای شهر بیان کرد: به نمایندگان شورای شهرو مدیریت شهری تهران توصیه می‌کنم کمتر حرف بزنند و بیشتر عمل کنند تا مشکلات شهر و مردم را ببینند. به هیچ وجه نمی‌توان ناتوانی مدیریت شهری را هضم کرد چراکه عدم پوشش دهی و حل مساله برف یک روزه در برابر چالش بزرگی به نام زلزله موضوع خاصی نیست! از شهردار و اعضای شورای شهر تهران سوال می‌شود وقتی شما دربرابر بارش برف مستاصل می‌شوید و قادر به نگهداری درختان نیستید خدای ناکرده در برابر زلزله ۷ ریشتری احتمالی چه می کنید؟ آیا می‌توانید به یک کوچه خدمات رسانی کنید؟

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هیچ وجه قابل پذیرش نیست که شهرداری با بودجه ۳۰ میلیارد تومانی نتواند برف یک روزه ای را مدیریت کند تا آنجا که شهردار مجبور شد از مردم و دانش آموزان در رفع بحران ایجاد شده کمک بخواهد.

وی با اشاره به ارزش‌های مادی و معنوی درختان در سطح شهر اظهارداشت: بهتر است مسئولین شهری به این موضوع واقف شوند که درخت همانند انسان با ارزش است. از نظر معنوی مرگ درخت همانند مرگ یک انسان است از این رو حفظ منابع طبیعی و محیط زیست در شهر آلوده‌ای چون تهران بسیار ارزشمند است. انتظار می رفت شهرداری تهران برای درختان به عنوان فیلترهای تصفیه هوا ارزش بسیاری قائل باشد چراکه به ثمر رسیدن یک درخت زمان بر و هزینه بر است. انتظار می‌رفت شهرداری تهران به اهمیت سلامت تنفش و نقش محیط زیست در نفس کشیدن شهر واقف باشد تا به لحاظ شرعی و معنوی از درختان و فضای سبز شهر نگهداری بهتری صورت دهد.

تهران مدیر اجرایی می‌خواهد نه سیاسی

محمود زاده با تاکید بر لزوم اجرایی بودن مدیران شهرداری به جای سیاسی بودن اظهار داشت: از ویژگی‌های انتخاب مدیران شهرداری بخصوص در پایتخت جمهوری اسلامی ایران اجرایی بودن آنهاست نه سیاسی بودن! شهردارتهران باید اهل عمل باشد و مدیران و متولیانی را در کنار خود قرار دهد که سیاسی نباشند و دیدگاه سیاسی را بر اجرایی شهر تحمیل نکنند. به نظر می‌رسد نمایندگان باید مسئولین و متولیانی که فقط صندلی را اشغال کرده‌اند اما عملکرد مثبتی ندارند را به چالش کشانده و با آنها برخورد قانونی کند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تهران پایتخت نظام جمهوری اسلامی است و از هر جهت اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است چراکه نقطه ضعف‌های تهران به مراتب بزرگ نمایی می‌شود و غیر از تاثیرات کشوری آثار بین المللی آن نیز بر عملکرد نظام جمهوری اسلامی سایه می‌افکند و ضعف‌های شهری به بدنه مدیریت کشور نسبت داده می‌شود. تداوم چنین وضعیتی به ضرر مدیریت نظام است از این رو شهرداری و شورای شهر باید در برابر اینکه توانایی مدیریت یک روزه بارش برف را ندارند پاسخگوی نظام باشند.

وی در پایان خواستار ورود نهادهای نظارتی به موضوع عدم مدیریت مناسب شهر تهران شد و در این باره اظهار داشت: بررسی نقاط ضعف شورای شهر و شهرداری تهران وظایف نهادهای نظارتی است. شهرداری باید پاسخگوی عملکرد خود در قبال عدم مهار بارش‌های اخیر باشد! شهردار تهران باید پاسخگوی این موضوع باشد که عدم مدیریت بارش برف در تهران به معنای عدم مدیریت طوفان، زلزله در شهر است؟ اگر شهرداری تهران در موضوعی به این سادگی ناتوان است ورود نهادهای نظارتی در راستای پیگیری امری ضروری است.

نظر شما