شناسهٔ خبر: 143709 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پژمانفر: بحث "فرهنگ" جایگاهی در اولویت‌های دولت ندارد

پژمانفر/2 نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از بی توجهی دولت در اختصاص بودجه به نهادهای فرهنگی کشور انتقاد کرد.

به گزارش «نماینده» حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره عدم توجه دولت به  اعتبارات فرهنگی در لایحه بودجه ۹۷ کل کشور گفت:  یکی از موضوعات مهمی که نمایندگان مجلس باید در بررسی جزئیات لایحه بودجه مورد نظر قرار دهند توجه به اعتبارات فرهنگی است.
وی افزود: با توجه به عدم اهتمام دولت در تخصیص بودجه کافی برای نهادهای فرهنگی کشور متاسفانه این موضوع محرض شده است که بحث فرهنگ جایگاهی در اولویت‌های اصلی دولت نداشته و با توجه به سابقه اجرایی و روحیات تصمیم‌گیرندگان دولتی در حوزه فرهنگی بنده امیدی ندارم که اگر حتی اصلاحاتی نیز در لایحه بودجه در حوزه فرهنگ ایجاد شود این اصلاحات مورد توجه دولت قرار بگیرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان برخی بی توجهی‌ها  به طور مثال در سال گذشته از اعتبارات قرآنی که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان بود حتی یک ریال از سوی دولت به این نهاد پرداخت نشده است.
حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد البته بی توجهی به مسائل کلان کشور تنها محدود به مسائل فرهنگی نشده و متاسفانه امروز کشور در بسیاری از زمینه‌ها از جمله بخش کشاورزی صنعت تجارت و خدمات عمومی از ضعف مدیریت کارآمد رنج می برد.

نظر شما