شناسهٔ خبر: 143691 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رضایت رهبری، مسئولان و فرماندهان از عملکرد ناجا افتخاری بزرگ است

اشتری فرمانده نیروی انتظامی، گفت: رضایت مقام معظم رهبری، خانواده شهدا، مسئولان و فرماندهان از عملکرد ناجا افتخاری بزرگ بوده؛ به گونه‌ای که اگر امروز نظرسنجی شود به طور حتم اعتماد مردم نسبت به پلیس افزایش قابل توجهی یافته است.

به گزارش «نماینده»، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در پنجمین محفل انس پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: این روزها یادآور امام راحل و مجاهدت‌های افرادی است که پیروزی انقلاب اسلامی را رقم زدند.  

فرمانده نیروی انتظامی به اهداف برگزاری این محفل انس پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در ستاد ناجا پرداخت و تصریح کرد: هدف از برگزاری چنین مراسمی یادآوری زحمات و مجاهدت‌های پیشکسوتان نیروی انتظامی است چرا که معتقدیم هر چقدر به پیشکسوتان‌مان احترام قائل شویم موجب دلگرمی افرادی خواهد شد که در ناجا خدمت می‌کنند.

این مقام ارشد نیروی انتظامی به مجاهدت‌های دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت و گفت: ناجا در طول هشت سال جنگ تحمیلی نیز سابقه بسیار درخشانی داشته و نیروهای شهربانی، ژاندارمری در این عرصه نقش مهمی را ایفا کرده‌اند.

سردار اشتری به تعداد شهدا، جانبازان و آزاده‌های نیروی انتظامی اشاره و اعلام کرد: نیروی انتظامی بیش از ۳۰ هزار شهید، ۲۰ هزار جانباز و ۲ هزار آزاده تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است. هنوز هم باب شهادت باز است چرا که به دلیل مأموریت‌های نیروی انتظامی هنوز هم مأموران ما در راه برقراری امنیت به شهادت می‌رسند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: از حدود ۱۱۰ شهید تفحص شده امسال ۵۶ شهید متعلق به ژاندارمری بوده که در ستاد ناجا تشییع شدند که افتخاری بسیار درخشان برای ناجاست.

وی به نعمت امنیت اشاره و اعلام کرد: امروز بزرگترین نعمت الهی امنیت است و مسئولیت آن بر عهده نیروی انتظامی است.

این مقام ارشد ناجا تأکید کرد: احساس آرامش و حفظ امنیت در جامعه بالاترین افتخار برای ناجاست.  

فرمانده نیروی انتظامی به اقدامات این نیرو در سال ۹۶ اشاره و تصریح کرد: برگزاری ۲ انتخابات بزرگ با توجه به شرایط حساس منطقه، برگزاری اربعین حسینی با ورود و خروج بیش از ۴ میلیون زائر، کمک‌رسانی و برقراری امنیت در زلزله اخیر کرمانشاه و همچنین حضور توأم با اقتدار و خویشتن‌داری نیروی انتظامی در اغتشاشات اخیر از مهمترین اقدامات ناجا بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این مطلب که ۸۸۸۵ کیلومتر مرز داریم، گفت: مسئولیت حفاظت و مرزبانی از ۸ هزار کیلومتر بر عهده نیروی انتظامی است و حراست مابقی بر عهده سپاه و ارتش است که ناجا در کنار آنها نقش تأثیرگذاری دارد.

سردار اشتری گفت: رضایت مقام معظم رهبری، خانواده شهدا، مسئولان و فرماندهان از عملکرد ناجا افتخاری بزرگ بوده؛ به گونه‌ای که اگر امروز نظرسنجی شود به طور حتم اعتماد مردم نسبت به پلیس افزایش قابل توجهی یافته است.

وی به نقش خانواده‌ها در بروز موفقیت فرزندان و همسرانشان در مأموریت‌های ناجا پرداخت و گفت: یکی از دلایلی که ناجا توانسته در مأموریت‌های خود به موفقیت برسد حضور همسران و مادران دلسوز مأموران ناجاست.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که هر مقدار به پیشکسوتانمان احترام بگذاریم در واقع به عزیزانی احترام گذاشته‌ایم که در حال خدمت هستند همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند که پیشکسوتان آیینه‌ای هستند برای شاغلان؛ بنابراین تقدیر از آنها افتخاری است برای ما باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

نظر شما