شناسهٔ خبر: 143676 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تذکر پژمانفر درباره سوال از رئیس جمهور و پاسخ رئیس مجلس

پژمانفر/2 نماینده مردم مشهد با بیان اینکه ۱۸۰ نماینده برای سوال از رئیس جمهور درباره بحران موسسات اعتباری اصرار دارند خواستار اقدام هیات رئیسه در این باره شد.

 به گزارش «نماینده»، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پایان نشست علنی امروز و در تذکر شفاهی خطاب به رئیس مجلس اظهار داشت: ۱۸۰ نماینده مجلس نسبت به سوال شان از رئیس جمهور در رابطه با مشکلات موسسات مالی و اعتباری هنوز اصرار دارند.

وی ادامه داد: درست است که تجربه شما بیشتر از ماست و عقل خودتان را بیشتر از ما می دانید ولی خواهش می کنیم به نظر ۱۸۰ نماینده برای سوال از رئیس جمهور در این خصوص احترام بگذارید و اجازه طرح سوال را بدهید.

علی لاریجانی رئیس مجلس هم در پاسخ به تذکر این نماینده گفت:  در جلسه ای مفصل این مساله را توضیح دادیم و گفتیم که اختیار با خود آقایان نمایندگان است اما مساله اینجاست بعضی ها در این موسسات سپرده گذاری کرده اند و از آنها کلاه برداری شده است؛ این افراد فکر می کردند که مثلا و واقعا ۳۰ درصد سود می گیرند اما اینطور نشده است و از آنها کلاهبرداری شده است.

رئیس مجلس ادامه داد: به طور طبیعی کسانی که از آنها کلاهبرداری شده باید از قوه قضاییه شکایت کنند تا از اموال کلاهبرداران برداشته و به شاکیان پرداخت شود؛ به قوه قضاییه نیز شکایت شده بود و قوه نیز بر روی اموال اینها دست گذاشته بود.

لاریجانی با اشاره به تجمع های مکرر این سپرده گذاران مقابل مجلس گفت: قوه قضاییه باید به این مساله رسیدگی می کرد لذا زمان بر بوده است، طبق بررسی هایی که انجام دادیم مشخص شد ۹۸ درصد اینها زیر ۲۰۰ میلیون تومان سپرده گذاری کرده بودند؛ آقای پزشکیان از طرف مجلس به همراه نماینده ای از قوه قضاییه و نماینده ای از سوی رئیس جمهور ساعت ها بحث کردند که چطور مساله را حل کنند.

وی افزود: قوه قضاییه در این رابطه نیز گفت یک اشکال شرعی وجود دارد و ما باید شرعا و به نسبت سپرده همه پول شان را بدهیم، اما تقاضای ما این بود که ابتدا طبقات پایین که مشکل دارند زودتر پول شان را دریافت کنند؛ لذا در جلسه ای با حضور سران قوا بحث شد و به این نتیجه رسیدیم که برای حل این مشکل شرعی از رهبری اجازه بگیریم. از رهبری هم اجازه گرفتیم قوه قضاییه هم موافقت کرد و حالا دولت از منابع بانک دارد طلب اینها را می دهد.

رئیس مجلس تاکید کرد: این کار خارج از روال عادی و قانونی انجام شده؛ حالا اگر شما راه حل بهتری سراغ دارید بفرمایید و مدام به ما تعریض نزنید که خودمان را جلوتر از شما می دانیم. ما با مشورت نمایندگان این راه را رفتیم و هنوز این مسیر دارد طی می شود.

لاریجانی خطاب به پژمان فر تاکید کرد: اگر شما اصرار دارید سوال کنید بفرمایید امضا جمع کنید و بیاورید تا بعد از بودجه مطرح کنیم اما خیلی ها امضای شان را پس گرفته اند.

نظر شما