شناسهٔ خبر: 143641 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران اعلام شد

خبرنگار در جلسه امروز شورای شهر تهران سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران مشخص شد.

به گزارش «نماینده»، در چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در بررسی لایحه تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده مرکزی شهر تهران ۳ درصد از سهمیه‌ها همراه با ۵۰ درصد تخفیف به خبرنگاران اختصاص یافت:

در ادامه احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران گفت:‌خبرنگاران جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب می‌شوند و در هنگام حوادث و بحران حضور دارند و اخبار آن را مخابره می‌کنند و اکنون نیز بیان مشکلات شهری را انجام می‌دهند.

وی افزود: در همه دوره‌ها خبرنگاران سهمیه طرح ترافیک داشتند البته عده‌ای نیز از این سهمیه سوء استفاده می‌کردند و از ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ کارت خبرنگاری دو برابر آن در اختیار دیگر دستگاه‌های غیر ذیربط قرار می‌گرفت.

وی پیشنهاد داد: خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و عکاسان خبری مشمول موارد خاص باید شوند.

در ادامه حسن رسولی در مخالفت با این پیشنهاد اظهار داشت: این پیشنهاد و برخوردها در شأن و جایگاه اصحاب رسانه نیست و جایگاه آنها را پایین می‌آورد و نباید به این قشر برچسب زده شود.

وی افزود: مهمترین نکته لایحه شهرداری در طرح ترافیک این است که رانت‌ها حذف شود ما اگر بخواهیم سهمیه جدیدی در نظر بگیریم از سقف عبور خواهیم کرد.

در ادامه حجت نظری به عنوان موافق پیشنهاد مسجدجامعی گفت: باید تردد خبرنگاران برای دسترسی به اطلاعات و اخبار تسهیل شود و این اقدام قطعا در راستای دموکراسی است و باید شرایطی را فراهم کنیم که دموکراسی بهتر رعایت شود.

در ادامه محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: در گذشته نیز این بحث در کمیسیون صورت گرفته بود و برای اینکه توقعات پیش نیاید، اسم نیاوردیم و بنده پیشنهاد می‌دهم سهم خبرنگاران از ۱.۵ به ۳ درصد افزایش یابد.

محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ما اصحاب رسانه را ارج می‌نهیم ولی آیا ۴ هزار خبرنگار در شهرداری این طور نیست. این آرم‌ها در اختیار مدیرمسئولان و خانواده‌های آنها قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: نمی‌توان اسم یک گروه را بیاوریم و اسم گروه‌های دیگر نباشد به هر حال اقشار مهمی در شهر تهران وجود دارد و نباید اصل لایحه را به هم بریزیم. ما برای یک تعداد از خبرنگاران که با آنها سر و کار داریم در قالب یک تبصره کلی تعدادی سهمیه دیده‌ایم.

در ادامه جلسه چند تن از خبرنگاران به نشانه اعتراض صحن را ترک کرده و در نهایت با رأی اعضای شورای شهر سهمیه خبرنگاران از ۱.۵ به ۳ درصد و با ۵۰ درصد تخفیف به تأیید رسید.

نظر شما