شناسهٔ خبر: 143602 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

عفرین؛ بازهم اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی‌ها

سعدالله زارعی43 کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: آمریکایی‌ها یک بار دیگر غیرقابل اعتماد بودن خود را به اثبات رساندند و یک کار غیراخلاقی انجام دادند. در توافقی که با رهبران جریان کردی سوریه داشتند به آن‌ها وعده داده بودند در برابر هر نوع حمله‌ای، آن‌ها را حمایت کنند.

به گزارش «نماینده» سعدالله زارعی، درباره امکان حضور ناتو در عفرین گفت: قاعدتاً ناتو در خصوص حمله به کردها با ترکیه اختلاف نظر دارد لذا در صحنه نبرد عفرین حضور پیدا نمی‌کند.
 
وی افزود: ضمن اینکه اساساً راهبرد ناتو این است که از درگیر شدن در شرایطی که امکان مدیریت آن فراهم نباشد و نقطه پایانش مشخص نباشد، بپرهیزد.

زارعی عنوان کرد: آمریکایی‌ها یک بار دیگر غیرقابل اعتماد بودن خود را به اثبات رساندند و یک کار غیراخلاقی انجام دادند. در توافقی که با رهبران جریان کردی سوریه داشتند به آن‌ها وعده داده بودند در برابر هر نوع حمله‌ای، آن‌ها را حمایت کنند و برهمین اساس هم کردها در شمال سوریه به صورت سپر بلای آمریکا درآمدند.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: حالا که نوبت آن رسیده است که آمریکایی‌ها مانع حمله ترکیه به کردها شوند پا پس کشیده و عملاً میدان را برای عملیات ترکیه علیه کردهای سوریه باز کرده اند.

وی درباره زمان اتمام جنگ در عفرین گفت: درگیری‌ها در عفرین قاعدتاً طولانی نخواهد شد و جزو یک حلقه کوچک از مجموعه مسائل امنیتی سوریه است و طولانی نخواهد داشت.

زارعی درباره جدایی بخشی از خاک سوریه نیز اظهار داشت: این اتفاق نمی‌افتد، اگرچه ترکیه مطامعی نسبت به سوریه دارد، ولی در عمل این اتفاق نمی‌افتد.

نظر شما