شناسهٔ خبر: 143600 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

مذاکره مجدد درباره برجام از جمله آمال و آرزوهای تیلرسون و ترامپ است

نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکره مجدد درباره برجام از جمله آمال و آرزوهای تیلرسون و ترامپ است چرا که ما درباره برجام هیچ گونه مذاکره‌ای نخواهیم داشت.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک، با اشاره به اظهارات اخیر تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا درباره مذاکرات مقامات آمریکا با انگلیس، فرانسه و آلمان مبنی بر نگرانی‌های برجامی واشنگتن، گفت: آقای تیلرسون از آمال و آرزوهای خود سخن می‌گویند و کسی که درباره آرزوهای خود صحبت می‌کند، مجرم نیست.

وی تصریح کرد: مذاکره مجدد درباره برجام از جمله آمال و آرزوهای تیلرسون و ترامپ است چرا که ما درباره برجام هیچ گونه مذاکره‌ای نخواهیم داشت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حتی اگر پای طرف‌های اروپایی هم به این مباحث باز شود مواضع ایران درباره برجام تغییر نخواهد کرد.

نقوی حسینی با بیان اینکه برجام یک بار مورد مذاکره قرار گرفته و یک توافق بین المللی عملیاتی شده است افزود: تغییر در برجام باید در خود برجام پیش بینی شده باشد. بنابر این هر کشوری که جزو ۱+۵ است نمی‌تواند بیاید و بگوید که ما باید درباره فلان موضوع مجدداً مذاکره کنیم و در این صورت این دیگر توافقی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: اروپایی‌ها اگر بخواهند پای خود را در این مذاکرات بگذارند؛ یعنی مذاکراتی برجامی که مقامات آمریکایی به دنبال آن هستند، درآن صورت باید فاتحه برجام را خواند.
 

نظر شما