شناسهٔ خبر: 143578 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تحرکات رسانه‌ای صهیونیست‌ها برای تأکید بر همسویی با کشورهای عربی علیه ایران

رژیم صهیونیستی یک روزنامه آمریکایی از تحرکات رسانه‌ای صهیونیست‌ها برای تأکید بر همسویی این رژیم با کشورهای عربی علیه ایران خبر داده است.

به گزارش «نماینده»، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشته رژیم صهیونیستی در صدد است در بحبوحه رقابت منطقه‌ای میان ایران و عربستان، از زبان عربی به عنوان ابزاری برای جستجوی زمینه‌های مشترک با دشمنان تهران و دور کردن حامیانش استفاده کند.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، این تلاش‌ها گاهاً با تمسخر و واکنش‌های خصمانه کاربران رو به رو شده؛ تا حدی به این دلیل که «آویشای آدرا»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، به عنوان سردمدار این اقدام ابایی از انتشار  پیام‌های تحریک‌آمیز نداشته است.

مطابق این گزارش، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اخیراً در صفحه کاربری‌اش در فیسبوک تصویری را به نمایش گذاشته که پرچم ایران را در حالت نصب‌شده در نوار غزه نشان می‌دهد. او همچنین در توئیتر، فیلمی شبیه‌سازی شده از حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان به اشتراک گذاشته است.  

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم فیلم‌هایی با زیرنویس عربی علیه ایران منتشر کرده است. وزارت خارجه این رژیم نیز در صفحاتش در فضای مجازی به طور متناوب تصاویری از هم‌زیستی اسرائیلی‌ها و اعراب منتشر می‌کند.

برای رژیم صهیونیستی که با کشورهای عربی همجوار خود روابط دیپلماتیک ندارد، رسانه‌های اجتماعی به ابزاری برای تعامل با کشورهای عربی و تأکید بر همسویی این رژیم با آنها علیه ایران تبدیل شده است.  

با نفوذترین این کشورهای عربی، عربستان سعودی است. رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، اخیراً اولین مصاحبه خود با یک رسانه‌ عربی در بیش از ده سال گذشته را با روزنامه‌ای که مالکیت آن در اختیار یک ناشر اهل سعودی است انجام داد.

«گادی آیزنکوت» در آن مصاحبه ایران را «بزرگترین تهدید علیه منطقه» خواند و گفت که از این حیث، میان اسرائیل و عربستان سعودی همسویی کامل وجود دارد.  

نظر شما