شناسهٔ خبر: 143544 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

قدرت نظامی کشورمان به هیچ عنوان قابل مذاکره نیست/آنچه می‌تواند دشمن را عقب براند اقتصاد مقاومتی است

رئیسی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مجلس، دولت، دستگاه قضا و مسئولان در همه بخش‌ها باید تمام تلاش‌شان این باشد که مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را کاهش دهند و به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنند.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تشکیل کارگروه آمریکایی-اروپایی برای اصلاح برجام، اظهار کرد: تاکنون بارها شاهد نقض برجام از طرف آمریکا و بعضی از کشورهای اروپایی بوده‌ایم که با آمریکا همنوا و همگام هستند.

وی با بیان اینکه ملت ایران به تعهد خود در برجام کاملا پایبند بوده اما طرف مقابل پیمان‌شکنی کرده است، گفت: قدرت نظامی ایران و دیگر توانایی‌های کشورمان به هیچ عنوان  قابل مذاکره نیستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: مقام معظم رهبری مواضع کاملا روشنی در قبال برجام داشتند، مسئولان اجرایی هم عنایت دارند که همراه سند برجام ۹ تذکر و بند مورد تاکید رهبری قرار دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه مشروعیت برجام به اجرای آن ۹ بند است، گفت: این ۹ بند سند صیانت از برجام است و باید مورد تاکید باشد.

وی افزود: از جمله موارد بسیار مهم که در آن ۹ بند تذکر داده شده ضرورت پایبندی طرف مقابل به برجام است اما آنچه که تاکنون غربی‌ها و آمریکایی‌ها نشان داده‌اند، پایبند نبودن به برجام است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:  بعد از برجام شاهد بودیم که تحریم‌ها همچنان ادامه پیدا کرد و محدودیت‌های نظام بانکی را نه تنها کاهش ندادند بلکه افزایش هم دادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی با بیان اینکه آنچه که می‌تواند در این موضوع دشمن را وادار به عقب نشینی کند فقط راهکارهای اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: توجه جدی نسبت به تحقق اقتصاد مقاومتی و کارآمد نشان دادن نظام در بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم می‌تواند مشکل‌گشا باشد.

وی افزود: مجلس، دولت، دستگاه قضا و مسئولان در همه بخش‌ها باید تمام تلاش‌شان این باشد که مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را کاهش دهند و به سمت  اقتصاد مقاومتی حرکت کنند.

نظر شما