شناسهٔ خبر: 143539 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نجفی مصداق‌های فساد را به قوه قضاییه بدهد/ مدیریت حرف هزینه ندارد

چمران رئیس سابق شورای شهر تهران خطاب به نجفی، گفت: مسلما حرف زدن هزینه ای ندارد!! این عمل و ایستادن در صحنه خدمت بی شائبه است که هزینه های بی انصافی بسیاری را بر انسان تحمیل می کند.

به گزارش«نماینده»، مهدی چمران با تاکید براینکه مبارزه با فساد لقلقه زبانی برخی مدیران است گفت: مبارزه با فساد موضوع دلپذیری است که اتفاقا آحاد مختلف جامعه از آن استقبال می کنند تا دست خاطیان به بیت المال وسوء استفاده کنندگان از اموال عمومی را از ذخایر ملی قطع کنند اما مبارزه با فساد اگر به صورت کلی مطرح شود در همان افشاگری های تو خالی و بی اساسی باقی می ماند که برخی بسیار آن را عنوان کرده ونشان داده اند که تنها لقلقه زبان و موضوعی برای پر کردن اذهان است نه برای عملیاتی کردن .

وی دراین باره افزود: بهتر است نجفی مصادیق فساد صورت گرفته را با مراجع ذی صلاح قضایی هماهنگ کنند ودر صورت تایید آن مبارزه را آغاز کنند, در حالی که اظهار نظرهای ایشان بسیار نامفهوم وگنگ است و مشخص نیست ایشان به دنبال مبارزه با چه فسادی وکدام فساد هستند.

وی در خصوص مظلوم نمایی شهردار تهران در خصوص تهمت ها وافتراهایی که به ایشان وارد شده اظهار داشت: هیچ کس تا کنون به آقای نجفی تهمت وافترایی نزده , شاید یادشان رفته که گزارش ۵۰۰ صفحه ای که قرائت نمودند لبریز از تهمت وافترا بود؟ اصلا اینجا سوالی مطرح می شود مگر بعد از گذشت نزدیک به پنج ماه از مدیریت ایشان در شهر تهران کاری صورت داده اند که کسی به ایشان تهمت, افترا یا دروغ ببندد!! باز هم تاکید می کنم شما بودید که حسابرسی حسابرسان شهرداری و شورای شهر را که  سیزده تن از دوستانتان چهار سال درآن حضور داشتند را دیمی خواندید نه ما!!

چمران در خصوص جمله نجفی مبنی بر "من برای پرداخت هزینه های بیشترآماده ام" خطاب به شهردار تهران اظهار داشت: مسلما فردی مثل قالیباف موضوع مورد نظر شما را درعرصه عمل به نمایش گذاشت با آنکه می دانست در مظان اتهام و دسیسه چینی ها مختلف جناحی واغراض سیاسی قرار می گیرد اما تمام قد و با تمام وجود ایستاد تا هزینه های مدیریت جهادی اش را پرداخت کند. مسلما هر کسی که خدمت می کند هزینه آن را نیز می پردازد بخصوص در دوره ای که خدمت گزاری هزینه دارد! باز این سوال مطرح می شود که آقای نجفی بعد از گذشت چند ماه چه فعالیت در خور توجه ای برای شهر وشهروندان داشته اید که از هزینه های آن برای مردم حرف می زنید؟ مسلما حرف زدن  هزینه ای ندارد!! این عمل و ایستادن در صحنه خدمت بی شائبه است که هزینه های بی انصافی بسیاری را بر انسان تحمیل می کند.

چمران مصادیق مدیر جهادی را با مدیر معمولی اینگونه عنوان کرد: زمانی کسی هزینه می دهد که در صحنه های دفاع مقدس جان بر کف به فکر پیروزی واعتلای آرمانهای دفاع مقدس باشد. زمانی کسی هزینه می دهد که با مدیریت جهادی در زمان  کمتر با سرعت بیشتر شب وروز برایش مطرخ نباشد. بهتر است دوستان کمی مشق مدیریت جهادی و مدیریتی معمولی کنند یا برایشان کلاسی گذاشته شود تا معنی مدیریت خواب آلود خسته را با مدیریت دویدن و حاضر بودن در سر صحنه را بیاموزند! مسلما تفاوت مدیرجهادی با مدیر معمولی در تمرکز؛ دقت نظر, حاضر بودن و وقت گذاشتن های وقت و بی وقت است.نه تنها مردم شهر تهران وکسانی که از نقطه انصاف عملکرد قالیباف را ارزیابی می کنند بلکه نهادهای معتبر بین المللی درحوزه کارشناسی شهری خدمات شایان توجه ایشان را لایق اعطای رکوردهای بین المللی دیدند و از آن تقدیر به عمل آورند جای تعجب است که برخی که خود سال ها در شورای شهر حاضر و ناظر بوده اند چگونه خدمات را نمی بینند.

وی در پایان با انتقاد از عدم توجه به پروژه های عمرانی شهر تهران تصریح نمود: دوستان مدعی هستند که خدمات دهی در شهر تهران اعم از جمع آوری زباله و...روی زمین نمانده, مگر قرار است روی زمین بماند؟ مسلما عده ای مسول خدمات بهداشتی وجمع آوری زباله در شهر هستند و کارشان را انجام می دهند اما آیا معاونین عمرانی شهر نیز کار می کنند؟ ما از شهرداری انتظار نداریم در ۵ ماه تونل بسازد اما براین موضوع خرده می گیریم که چرا عملیات های عمرانی روی زمین مانده ، خاک می خورد؟ چرا پروژه های نیمه کاره به حال خود رها شده و آقایان فقط شعار می دهند؟ چرا پل ارتش که باید به اتمام می رسید همچنان معطل تصمیم گیریهای آقایان است؟ و ده ها چرای دیگر که مشخص نیست کی پاسخ داده شود شاید زمانی که آقایان دست از تهمت وافترا بردارند ودست و دلشان را به کار بدهند آن زمان بتوان به ارائه خدماتی از شهرداری جدید تهران امیدوار شد. 

نظر شما