شناسهٔ خبر: 143538 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تعیین تکلیف سپرده‌های تا ۲۰۰میلیون تومان مؤسسات مالی تا آخر بهمن

پزشکیان نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی خبر داد که تکلیف سپرده‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی مؤسسات مالی تا پایان بهمن مشخص می‌شود.

به گزارش «نماینده»، مسعود پزشکیان با اشاره به برگزاری نشست روز چهارشنبه نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری، اظهار داشت: بحثی که در این جلسه داشتیم این بود که تا آخر بهمن‌ها تصمیم‌هایی که برای سپرده‌های ۱۰۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومانی گرفته شده است، تعیین تکلیف شود.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه مؤسسات مالی که به مشکل برخورده‌اند تکلیف سپرده گذاران ۱۰۰ میلیون را پرداخت کنند، ادامه داد: تا پایان بهمن ماه نباید دغدغه‌ای در خصوص سپرده‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان داشته باشیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به تصمیم دیگر نمایندگان سران سه قوه بیان داشت: همچنین برای اینکه در جریان دغدغه‌ها و صحبت‌های سپرده گذاران قرار بگیریم، تیمی برای ارتباط و پاسخگویی به مردم برای مؤسسات مختلف در محل‌هایی ایجاد می‌شود.

برگزاری جلسات با حضور نمایندگان سپرده‌گذاران و رسانه‌ها

وی ادامه داد: این تیم‌ها به مشکلات سپرده گذاران گوش می‌دهند اگر می‌توانستند دغدغه‌ها را حل کنند اگر در توان و اختیار آنها نباشد، موضوع را به رده بالاتر ارجاع می‌دهند؛ همچنین این گروه باید نمایندگانی از سپرده گذاران مختلف را برای ارتباط با نمایندگان سران سه قوه شناسایی و انتخاب کنند تا بتوانیم با آنها به‌صورت مستقیم نیز ارتباط داشته باشیم و جلساتی با حضور نمایندگان سپرده گذاران برگزار کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در جلسات با حضور نمایندگان سپرده گذاران، رسانه‌ها نیز حضور خواهند داشت تا هر کسی هر حرفی دارد بزند و مشخص شود مطلب را چه قوه‌ای، دولت، مجلس یا قوه قضاییه آن را پیگیری کند.

پزشکیان با توجه به تصمیم‌گیری دیگر نشست نمایندگان سران سه قوه برای پیگیری مؤسسات مالی، اظهار داشت: همچنین مقرر شد برای تسویه یک و دو درصدی سپرده‌های بالای ۲۰۰ میلیون تومان گروه تسویه‌ای به‌سرعت شکل بگیرد، این گروه تسویه، علاوه بر گروهی است که صاحبان مؤسسات مالی تشکیل داده‌اند و امورات را کش داده‌اند، است.

وی توضیح داد: این گروه با حضور نمایندگان، بانک‌ها، قوه قضاییه و نماینده سپرده گذاران تشکیل می‌شود تا اموال مؤسسات مالی شناسایی شود، توسط قوه قضایی برگردانده و به‌قیمت واقعی به فروش برسد، تأکید داریم که نباید اموال در حراجی فروخته شود.

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه باید تا پایان بهمن ماه تکلیف سپرده‌های زیر ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شود، اظهار داشت: در گام نخست اصل سپرده به مردم برگردانده می‌شود و پس از شناسایی اموال در صورتی که پولی باقی بماند سود سپرده‌ها نیز پرداخت می‌شود اما این کار نیاز به همکاری سپرده گذاران، قوه قضایی، دولت، مجلس و وزارت اطلاعات دارد.

نظر شما