شناسهٔ خبر: 143496 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مجمع ملی جوانان با دستور رئیس جمهور رسمیت پیدا می کند

تندگویان.jpg معاون ساماندهی امور جوانان با بیان اینکه اساس نامه سازمانهای مردم نهاد پروسه قاونی را طی می کند، گفت: اساسنامه مجمع ملی سازمانهای مردم نهاد با دستور رئیس جمهور رسمی می شود.

به گزارش «نماینده»، محمدمهدی تندگویان در نخستین همایش مجمع ملی سازمانهای مردم نهاد که از پنجم تا هفتم بهمن ماه در شیراز در حال برگزاری است، با اشارهبه اهمیت موضوع اساس نامه سازمانهای مردم نهاد، افزود: ممکن است سال های آینده موارد جدیدی به این اساسنامه اضافه شود. در کشوری زندگی می کنیم که همه چیز درحال گسترش است و باید این موضوع  در نهاد ریاست جمهوری دقیق و کارشناسی شده بررسی شود.

وی ادامه داد: تمام سعی ما در ستاد این بوده است که دخالت زیادی در نوشتار این اساس نامه نکنیم. در آینده چشم انداز را باید خودتان ثبت کنید این مجمع مردم نهاد باید خودش به یک چشم انداز مهم برسد.  

وی ادامه داد: در جلسات متعد ی که نمایندگان سازمانهای مردم نهاد برگزار می کنند باید به این موضوع رسیدگی و بررسی شود،
جوانان برند هستند و باید به آنها رسیدگی کرد.

معاون ساماندهی امور جوانان تاکید کرد: موضوع انتخابات سازمانهای مردم نهاد باید قانونمند و سنتی باشد. در دوره اول کسانی که وارد می شوند کار بسیار سختی دارند و نهادی است که درحال شکل گیری است و کسانی که این مسئولیت را قبول می کنند از خود گذشتگی نشان می دهند کم کاری را باید به کشور پاسخگو باشند.

تندگویان ادامه داد: هر کسی در بین شما عزیزان است و فکر می کند می تواند در این مجمع که کار سختی دارد می تواند موفق باشد جلو بیاید.

معاون ساماندهی جوان افزود: باید شما عزیزان توانایی های لازم را دارید مشکلات جوانان را شناخته ام و از شما عزیزان انتظار دارم برای ساماندهی جوانان به هم کمک کنید در ضمینه مشکلات شما اقدامات عملیاتی آعاز کردیم.

تندگویان با اشاره به تفاهم نامه ها گفت: با ستاد کل نیرو های مسلح در حال تفاهم هستیم و در بهمن ماه اعلام خواهد.  

وی ادامه داد: یک پروسه قانونی و ملی را پشت سر میگذاریم تا مجمع ملی شما با دستور رییس جمهور به رسمیت شناخته می شود و می توانید با نهاد ها و ارگان های مختلف وارد مذاکره شوید.

تندگویان گفت: هنوز بحث تفکیک وزارت ورزش و جوانان را قدرت دنبال می کنیم. همین که حدود دوهزار تشکل مردم نهاد را داریم یک موفقیت است.

نظر شما