شناسهٔ خبر: 143430 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

لاوروف: مذاکرات بین سوری‌ها، پیروزی بر تروریسم را تکمیل می‌کند

لاوروف وزیر خارجه روسیه در دیدار با رئیس هیئت متحد مخالفان سوری در مسکو گفت: آغاز مذاکرات بین سوری‌ها مبارزه با تروریست‌ها در سوریه را پایان خواهد داد.

به گزارش «نماینده»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با "نصر الحریری" رئیس هیئت متحد مخالفان سوری در جریان مذاکرات ژنو، تاکید کرد که هدف مبارزه با واحدهای کوچک باقی مانده از گروههای تروریستی در سوریه همچنان باقی است و آغاز مذاکرات بین سوریها این امکان را بوجود خواهد آورد تا تلاشها در این زمینه با یکدیگر متحد شده و این مبارزه نتیجه بخش باشد.

لاوروف در این دیدار که روز دوشنبه در مسکو انجام شد، گفت: «ایجاد خلیفه گری که هدف اصلی گروه تروریستی داعش بود، شکست خورده است. البته وظیفه مبارزه با واحدهای مفرد باقی مانده از تروریستها همچنان دنبال می شود و ما امیدواریم که ادامه مذاکرات بین سوری‌ها به پایان کار تهدیدات تروریستی در سوریه کمک کند.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که توافقات صورت گرفته در جریان مذاکرات آستانه در خصوص ایجاد مناطق کاهش تنش در مناطقی از خاک سوریه به کاهش سطح خشونت در این کشور کمک بسیار زیادی نموده و اکنون اوضاع در سوریه نسبت به یک سال قبل به مراتب بهبود یافته است.

سرگئی لاوروف یادآور شد که طرف روسی روی این مسئله حساب می کند که همه طرفهایی که روی گروههای مختلف مسلح سوری نفوذ دارند، کمک کنند تا جنبه منحصر به فرد بودن کنگره گفت‌وگوهای ملی سوریه در سوچی (۳۰-۲۹ ژانویه) حفظ شود و این ابتکارعمل نتیجه بخش بوده و بر روند حل و فصل اوضاع سیاسی در سوریه تاثیر مثبت بگذارد.

وی همچنین تاکید کرد که روسیه بطور کامل به تمامی اصول قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل در مورد سوریه پایبند است.

نظر شما