شناسهٔ خبر: 143417 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: روابط عمومی وزارت ارشاد

از سوی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن

هفتمین دوره آموزش زبان فارسی در ژاپن آغاز شد

زبان فارسی به همت رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن و با همکاری بنیاد سعدی، هفتمین دوره آموزش زبان فارسی در محل رایزنی فرهنگی کشورمان به طور رسمی آغاز شد.

به گزارش «نماینده»به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دوره آموزشی که در سه سطح و هشت کلاس آموزشی طراحی شده، تعداد فارسی‌آموزان با رشد ۲۰ درصدی نسبت به دوره قبلی مواجه بوده؛ به طوریکه این دوره با حضور ۷۵ نفر تشکیل شد. سه استاد، مسئولیت آموزش علاقمندان به یادگیری زبان و ادبیات فارسی را به عهده دارند.
حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی ایران در ژاپن با بیان سخنانی در جمع فارسی‌آموزان ژاپنی که برای اولین بار در این دوره شرکت می‌کنند، با اشاره به جایگاه زبان فارسی در جهان گفت: زبان فارسی یکی از زیباترین و جذاب‌ترین زبان‌ها و دارای ظرایف فراوانی است که علاقمندان فراوانی را در جهان به سوی خود جلب کرده است.
وی افزود: کمتر زبانی را می‌توان یافت که به اندازه زبان فارسی و به زیباترین شکل، وجوه اخلاقی، عرفانی، عشق، نوع‌دوستی و موضوعات متنوع اجتماعی، فرهنگی و ... را بیان کند.
دیوسالار در ادامه با اشاره به نام برخی شخصیت‌های بزرگ در طول تاریخ که در غنای این زبان کوشیده‌اند، گفت: در سابقه فرهنگ و تمدن ایرانی شخصیت‌های بی‌نظیر تاریخی همچون مولانا، سعدی، فردوسی، حافظ و در امروز هم شاعران و نویسندگان مطرحی را می‌توان مشاهده کرد که در غنای این زبان کوشیده‌اند و آثار آنان به زبان‌های مختلف ترجمه و در دسترس علاقمندان قرار گرفته و هر مخاطبی را مجذوب خود کرده است.
وی همچنین با اشاره به وجود شخصیت‌های برجسته ایران‌شناس، اسلام‌شناس و متخصصان زبان و ادبیات فارسی در ژاپن افزود: بسیار خرسندیم که علاقمندان به فرهنگ دو کشور در زمینه مطالعات مرتبط با ایران، اسلام و زبان و ادبیات فارسی در ژاپن توسط شخصیت‌های ارزنده این کشور و همچنین شخصیت‌های فرهیخته ایرانی که مطالعات ارزشمندی را در زمینه ژاپن داشته‌اند، موجب گسترش تعاملات و ارتباطات دو کشور بزرگ در دو سامانه شرق و غرب آسیا شده‌اند و همواره قدردان این زحمات هستیم.
رایزن فرهنگی کشورمان در ژاپن در پایان سخنانش ضمن ابراز خرسندی از حضور دانش‌آموزان زبان فارسی و تقدیر از خانم تسونادا که در زمینه تنظیم برنامه‌ها و مسئولیت برگزاری این دوره‌ها تلاش می‌کند، اظهار امیدواری کرد تا زبان‌آموزان بتوانند با همت و تلاش و نیز همکاری هر چه بیشتر اساتید، در زمینه آشنایی هر چه بهتر و دقیق‌تر با زبان فارسی موفق باشند.

برچسب‌ها:

نظر شما