شناسهٔ خبر: 143376 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

جعبه سیاه پلاسکو در تلویزیون باز می‌شود

پلاسکو مستند «پنجشنبه سوری» روایتی از ناگفته‌های حادثه پلاسکو است. درست یک سال قبل ساختمان قدیمی پلاسکو پس از ۳.۵ ساعت درگیری با آتش بالاخره تسلیم شد و بر سر ۲۲ نفر فرو ریخت؛ ۱۶ آتش‌نشان و ۶ شهروند معمولی.

به گزارش «نماینده»، بیست و دومین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «پنج‌شنبه سوری» ساخته محمدحسن فردوسی‌زاده بر روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

در این قسمت و پس از پخش مستند، مهندس محمود قدیری، معاون پیشگیری و حفاظت از حریق آتش‌نشانی تهران و محمدحسن فردوسی‌زاده کارگردان این مستند مهمان برنامه خواهند بود و در مورد حادثه‌ی پلاسکو و ابعاد پنهان آن واقعه صحبت خواهند کرد. هم‌چنین، محمد تقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.

مستند «پنج‌شنبه سوری» روایت ناگفته‌های حادثه‌ی پلاسکو از زبان آتش‌نشانانی است که از نزدیک درگیر در آن بودند. این مستند روایت لحظه به لحظه تمام اتفاقاتی است که در آخرین پنج‌شنبه دی ماه به وقوع پیوست. هم‌چنین در این فیلم، ماجرای شهادت بسیاری از آتش‌نشانان از جمله شهید امینی را از زبان همکاران‌شان می‌شنویم.

ساختمان ۱۷ طبقه‌ی پلاسکو، یکی از مهمترین مراکز تولید و فروش پوشاک در تهران بود. این ساختمان در روز پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ پس از ۵۴ سال از زمان ساخت، بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت و بسیاری از واحدهای تجاری در آن از بین رفت. پلاسکو درحالی بعد از ۳٫۵ ساعت سوختن، فروریخت که تیم‌های آتش‌نشانان بسیاری از همان دقایق اولیه، در حال اطفای حریق و مهار آتش بودند.

این فیلم در جشنواره حقیقت امسال به نمایش درآمد و در حاشیه‌ی اکران آن از خانواده‌های بسیاری از شهدای این واقعه تجلیل شد. هم‌اکنون این مستند در شبکه مستند و برنامه «به اضافه مستند» اکران خواهد شد.

برنامه به اضافه مستند با اجرای سید محمدعلی صدری‌نیا، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه ۳ بهمن ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۴ بهمن ماه ساعت ۹ و جمعه ۶ بهمن ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.

نظر شما