شناسهٔ خبر: 143344 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

خودکفایی نیروی زمینی ارتش در صنعت قطعه‌سازی

امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در سال اقتصاد مقاومتی نیروی زمینی در زمینه قطعه‌سازی به خودکفایی رسیده و روی پای خود ایستاده است.

به گزارش «نماینده»، امیر سرتیپ کیومرث حیدری در جمع کارکنان نقطه آماد در منطقه جنوب شرق کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که پاسخگویی به نیازهای عملیاتی - تحرک و چابکی جزو مطالبات به جای ایشان از نیروی زمینی ارتش است، اظهار کرد: با توجه به ماهیت جنگ‌های آینده، در حال تجهیز یگان‌هایی هستیم که بتوانند پاسخگوی امنیت کشور باشند؛ ما به همین منظور در حال ساماندهی یگان‌های متحرک و زرهی هجومی هستیم.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش اتفاقات و رویدادهای منطقه و همچنین تحرکات دشمن را رصد کرده و برابر هر نوع تهدیدی برنامه دارد، افزود: فرماندهان باید تجارب ارزنده‌ای را که در طول خدمت کسب کرده اند را در اختیار جوانان قرار دهند و آموزش ها را جدی بگیرند تا همچنان نیروی زمینی در اوج آمادگی رزمی باشد.

فرمانده نزاجا با بیان اینکه در شرایط جدید نوع نبردها متفاوت است و استفاده از سیستم های کلاسیک در این رابطه کارآمد نیست، افزود: در نیروی زمینی سعی شد تا با فضاسازی متناسب با جنگ در شرایط ناهمطراز از سیستم های دفاعی جدید استفاده شود.

امیر حیدری گفت: نیروی زمینی ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح در راستای تحقق و برقراری صلح و ثبات و حفظ امنیت در منطقه، بر ارتقای روزآمد و روزافزون توانمندی ها و قدرت بازدارندگی خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: کلیه کارکنان تیپ های واکنش سریع هر کدام چندین نوع آموزش دیده اند و قادر هستند در هر محیط عملیاتی اثر بخش باشند و در حال حاضر شاهد چهره ای پوست انداخته و جدید و بدیع از نزاجا هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در حال حاضر یگانهای متحرک هجومی و تیپ های واکنش سریع، صد درصد از قدرت تحرک برخوردار هستند و تجهیزات منحصر به فردی را دارا هستند.

فرمانده نزاجا با بیان اینکه امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش انقلابی و معنویت‌محور است، گفت: در سال اقتصاد مقاومتی نیروی زمینی در زمینه قطعه‌سازی به خودکفایی و روی پای خود ایستاده است.

نظر شما