شناسهٔ خبر: 143331 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تعداد کلانتری ها در سراسر کشور افزایش می یابد

اشتری فرمانده نیروی انتظامی از افزایش تعداد کلانتری ها در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش «نماینده» سردار حسین اشتری فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی که آیا افزایش کلانتری ها که پیش از این از سوی فرماندار تهران مطرح شد، فقط مختص تهران است، گفت: برنامه افزایش کلانتری ها در دستور کار ماست، اما این افزایش فقط مختص تهران نیست و برنامه ما برای سراسر کشور است.

وی افزود: تاکید ما جدا از افزایش کلانتری ها، نیرویی توام با اقتدار، رفعت و مهربانی است.

چندی پیش سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت نیز در توضیح این نکته که در بافت فرسوده و مناطق حاشیه ای تهران، برخی جرایم مانند زورگیری و فروش و مصرف مواد مخدر بسامد بالاتری دارد، گفت: قطعا کلانتری های فعلی باید ارتقاء پیدا کنند و متناسب با گسترش تهران و افزایش جمعیت نیاز به کلانتری های بیشتری در تهران بزرگ داریم.

وی افزود: ما در این زمینه برنامه داریم و این موضوع را به جد دنبال می کنیم؛ ضمن اینکه همین جا از خیرین امنیت ساز دعوت می کنم به کمک پلیس بیایند و در این امر مهم ما را همراهی کنند.

سرهنگ بستو رئیس پلیس پیشگیری پایتخت نیز با بیان اینکه افزایش کلانتری‌ها باید بر اساس نیازها انجام شود، گفت: باید نیازها را در نظر بگیریم و بر اساس استانداردهای جهانی داریم برای هر هزار نفر جمعیت باید شش پلیس داشته باشیم.

به گفته وی افزایش تعداد کلانتری‌ها در دستور کار است و انشاالله انجام می‌شود.

با توجه به همین تاکیدها بود که ماه گذشته عیسی فرهادی با اشاره به اینکه شهرستان تهران به تعداد بیشتری کلانتری نیاز دارد، گفت: به دنبال ایجاد مجتمع های کلانتری در مناطق ۱۸ گانه شهر تهران هستیم.

 وی با بیان اینکه هم اکنون در سطح شهر تهران تعداد کلانتریهای موجود جوابگوی نیاز مردم نیست، توضیح داد: در طرح اولیه ایجاد مجتمع های کلانتری، ارائه خدمات مورد نیاز مردم از جمله امور قضایی، گذرنامه، شکایات و راهور، پیش‌بینی شده است.

نظر شما