شناسهٔ خبر: 143313 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

وام کسبه پلاسکو پرداخت نشده است

پلاسکو رئیس ­­اتحادیه پیراهن دوزان: از ۱۲۰ کسبه آسیب دیده پلاسکو برای دریافت وام ۳۰۰ میلیون تومانی، فقط یک نفر موفق به دریافت وام شده است.

به گزارش «نماینده» مجتبی درودیان در نشستی خبری گفت: بانک رفاه قرار بود به کسبه آسیب دیده پلاسکو، وام پرداخت و پس از یکسال تنفس در ۳۶ ماه اقساط آن را دریافت کند.

وی اجرایی نشدن وعده‌های داده شده به کسبه پلاسکو را کم توجهی برخی دستگاه‌ها از جمله بنیاد مستضعفان عنوان کرد و افزود: با وجود پیگیری‌های اتاق اصناف ایران و نامه نگاری وزیرصنعت معدن و تجارت با شورای شهر و شهرداری، وعده‌های داده شده به کسبه پلاسکو تاکنون محقق نشده است.

رئیس­ اتحادیه پیراهن دوزان با اشاره به اینکه عقد قرارداد بنیاد مستضعفان با کسبه پلاسکو برای ساخت مجدد این مجتمع و تعیین زمان دقیق کلنگ زنی آن راهکار رفع مشکلات فعلی است ادامه داد: پرداخت ۴ میلیون بیمه بیکاری به اکثر کسبه و ارائه برگه قطعی مالیات به این افراد در روزهای آینده از وعده‌های انجام شده است.

درودیان تعیین نماینده‌ای از سوی رییس جمهور برای پیگیری مشکلات کسبه پلاسکو را بسیار ضروری دانست و گفت: پس از امضا قرارداد بین کسبه مستقر در مجتمع نور و بانک مرکزی برای ارائه وام، بانک‌ها با پرداخت آن مخالفت کردند.

وی با اشاره به اینکه ساخت پلاسکو درخواست کسبه و اتحادیه از بنیاد مستضعفان است گفت: به نظر می‌رسد با وجود جلسات متعدد و بیان وعده‌هایی درخصوص ساخت این مجتمع ظرف ۲ سال پس از دریافت مجوزها، احداث پلاسکو عملیاتی نخواهد شد.

نظر شما