شناسهٔ خبر: 143303 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی:

۵۲۴ نفر از کارگردان پلاسکو مقرری بیکاری گرفتند

پلاسکو معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی گفت: در اجرای ماده ٢ قانون بیمه بیکاری، برای ٥٢٤ نفر از کارگران بیمه شده شاغل در ساختمان پلاسکو مقرری بیمه بیکاری برقرار و تا پایان آذر سال جاری پرداخت شد.

به گزارش «نماینده»، محمد حسن زدا با اشاره به فرا رسیدن اولین سالگرد حادثه تلخ ساختمان پلاسکو و گرامیداشت درگذشتگان این حادثه گفت: در اجرای مصوبه ۱۹  بهمن سال گذشته هیات محترم وزیران، برای افراد غیرمشمول شامل کارفرمایان، بیمه‌شدگان اختیاری، صاحبان حرف و مشاغل آزاد، کارگاه‌های خانوادگی و افراد فاقد سابقه پرداخت حق بیمه، در مرحله اول (دی و بهمن ٩٥) ۱۰۵۰ نفر و در مرحله دوم ( اسفند ٩٥ و فروردین ٩٦) ۱۰۱۶ نفر به ازای هر ماه مبلغ ١٠ میلیون ریال پرداخت شد.

وی افزود: در اجرای بند دیگری از مصوبه فوق، از تعداد ٨٢٩ کارگاه شناسایی شده، ٢٦٩ کارگاه فعال دارای لیست بیمه، ٢٩ کارگاه فعال و فاقد لیست بیمه و ٥٧ کارگاه نیمه فعال و مابقی راکد و فاقد فعالیت بوده‌اند که در خصوص تقسیط و یا بخشودگی جرائم بدهی بیمه‌ای این کارگاه‌ها اقدام شد.

زدا در ادامه گفت: از درخواست‌های واصل شده از سوی کارفرمایان کارگاه‌های ساختمان پلاسکو برای تقسیط بدهی با ٦٢ مورد از آن‌ها موافقت شد.

معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در پایان اظهار کرد: ١٩ کارگاه بدهکار درخواست استفاده از بخشودگی جرائم را داشته‌اند که در این خصوص نیز اقدام شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما