شناسهٔ خبر: 143292 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم

تظاهرات گسترده در نیجریه برای آزادی شیخ زکزاکی

شیخ زکزاکی مردم نیجریه در اعتراض به ادامه بازداشت شیخ زکزاکی رهبر معنوی شیعیان این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش «نماینده»، آبوجا پایتخت نیجریه شاهد تظاهراتی گسترده مردمی برای آزادی عالم سرشناس این کشور شیخ زکزاکی بود، مردم در این تظاهرات با تاکید بر غیرقانونی بودن حبس شیخ زکزاکی از حکومت نیجریه خواستار آزادی هر چه سریعتر او شدند.

این تظاهرات در چارچوب کمپین نهادهای مدنی و حقوقی با عنوان "انتظار تا پایان" در حمایت از شیخ زکزاکی برگزار شد.

ارتش نیجریه سال 2015 به تجمعات حامیان شیخ زکزاکی در شهر زاریا حمله کرد که به گفته طرفداران او به کشته شدن نزدیک به 1000 تن از جمله چند عضو خانواده وی منجر شد.

سهیلا زکزاکی فرزند پنجم عالم مبارز نیجریه ای در مصاحبه با شبکه العالم گفت: در روز دوم یعنی 13 ژانویه نظامیان نیجریه ای خانه پدرم را آتش زدند و بر اثر آن برخی از اعضای خانواده در حالی که زنده بودند در آتش سوختند.

وف افزود: روز بعد وقتی نظامیان وارد خانه ما شدند و ما را در داخل خانه دیدند اقدام به تیراندازی بدون هدف و کورکورانه کردند و بر اثر آن دو تا از برادرانم در دم شهید شدند. مادرم هدف اصابت دو گلوله قرار گرفت و پدرم نیز وضع مشابهی داشت و از ناحیه بازوی چپ زخمی شد. دو برادر دیگرم نیز وقتی وارد خیابان شدند شهید شدند، یکی از آنان از ناحیه پشت سر هدف گلوله قرار گرفت. حقیقتا زنده ماندن پدرم از آن حادثه نسل کشی در نوع خود یک معجزه بود

برچسب‌ها:

نظر شما