شناسهٔ خبر: 143289 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اقتدار توأم با رأفت عامل پیروزی پلیس در اغتشاشات

مومنی جانشین فرمانده ناجا گفت: رویکرد اقتدار توأم با رأفت در روزهای اغتشاشات باعث شد مردم راه خود را از آشوبگران جدا کنند.

به گزارش «نماینده»، سردار اسکندر مومنی در همایش فرماندهان و روسای پلیس تهران که صبح امروز در ستاد مرکزی پلیس پایتخت برگزار شد، به حوادث اخیر پایتخت و برقراری نظم و امنیت در شهرها اشاره کرد و گفت: پلیس برگ زرین دیگری را در تاریخ افتخارات نیروی انتظامی رقم زد.

وی افزود: در ماههای گذشته، پلیس ماموریت های ویژه بسیاری داشته است که خوشبختانه در این ماموریت ها بسیار موفق عمل کرده است.

سردار مومنی با بیان این مطلب که در ناآرامی های اخیر دشمن تلاش داشت تا تهران را ناامن کند، گفت: خوشبختانه این اقدامات و برنامه ها با مدیریت فرمانده انتظامی تهران بزرگ و نیروهای پلیس که اقدامات آنها توأم با رأفت بود کنترل شد و قدرت پلیس بار دیگر به نمایش درآمد.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: فرمانده کل قوا همواره بر اقتدار توأم با رحمت، رأفت و عدالت تاکید دارند و هر گاه و به هر مناسبتی ایشان سخنرانی داشته اند بر این موضوعات تاکید دوباره ای داشتند.

سرار مومنی تصریح کرد: به همین دلیل این رویکرد در همه ماموریت های ناجا مد نظر قرار دارد که نمونه آن را در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: امنیت برای کشور مانند اکسیژن است. مقدمه هر امری، امنیت است و بدون آن نمی توان هیچ کاری انجام داد.

سردار مومنی با بیان این مطلب که جامعه ای رشد می کند که امنیت داشته باشد، تصریح کرد:همانطور که حیات انسان به اکسیژن وابسته است پیشرفت و رشد هر جامعه ای نیز به امنیت نیاز دارد.

وی تاکید کرد: به همین دلیل امنیت مردم و جامعه خط قرمز پلیس است زیرا پلیس تشکیل شده تا امنیت عمومی حفظ شود.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای ناامنی کشور و تنش میان مردم و جامعه گفت: رویکرد پلیس اقتدار توأم با رأفت است و همین رویکرد در روزهای اغتشاشات باعث شد مردم راه خود را از آشوبگران جدا کنند.

سردار مومنی با بیان اینکه جدا شدن راه مردم از آشوبگران دشمنان را ناامید و ناکام کرد، اظهار داشت: در این ایام همدلی و همفکری میان ماموران پلیس، درک مشترک از ماموریت ها و همراهی مردم باعث شد نظم به سرعت برقرار شود و دشمن ناکام بماند.

وی با اشاره به سه ویژگی مهم بدنه نیروی انتظامی گفت: آمادگی کامل، آموزش لازم و یکپارچگی درونی از ویژگی های پلیس ایران است و پلیس با حضور موفق در ماموریت های ویژه آمادگی خود را نشان داده و ثابت کرده هر ماموریتی را می تواند به نحو احسن انجام دهد.

جانشین فرمانده ناجا در خاتمه با بیان اینکه امنیت متعلق به همه مردم است و همه باید برای برقراری امنیت ورود کنند، افزود: نباید فراموش کنیم اقتدار توأم با رأفت تاثیر مهمی بر اذهان عمومی و از دلایل اصلی موفقیت پلیس در ماموریت هایش است.

نظر شما