شناسهٔ خبر: 143278 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

در حال بررسی پروژه کشته‌سازی دشمن در اغتشاشات اخیر هستیم/ مصدومیت تعداد زیادی از مأموران ناجا

سردار اشتری/2 فرمانده نیروی انتظامی گفت: در حال بررسی قضیه خودکشی در کلانتری و همچنین پروژه کشته‌سازی دشمن در ناآرامی‌های اخیر هستیم.

به گزارش «نماینده»، سردار حسین اشتری در حاشیه همایش ناجا و تمدن نوین اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص اغتشاشات اخیر گفت: خوشبختانه نیروی انتظامی در ناآرامی‌های اخیر شهید نداشته و فقط تعداد زیادی از همکاران بنده مصدوم و مجروح شده‌اند.

وی در مورد اینکه تعدادی کشته گزارش شده است، تصریح کرد: این ماجرا مشکوک و مبهم است و در حال بررسی این موضوع هستیم، معتقدیم دشمن پروژه کشته‌سازی را انجام داده و اگر کشته‌ای نیز بوده بیرون از صحنه درگیری بوده است.

این مقام ارشد ناجا در پاسخ به سؤالی در خصوص برخی اظهارات در شبکه‌های مجازی مبنی بر رفتن بر پشت‌بام و دادن شعار و کشتن نظامیان در ماه‌های آینده، اعلام کرد: اینها همه شایعه است، حرف است و عمل نمی‌شود و بیشتر این مطالب شایعه است.

وی در مورد خودکشی یک نفر در کلانتری گفت: این مورد نیز در حال پیگیری است.

سردار اشتری در خصوص عملکرد پلیس در ناآرامی‌ها تأکید کرد: مأموران پلیس بدون استفاده از سلاح و با خویشتن‌داری در ناآرامی‌های اخیر حضور یافتند.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص فرآیندهای رسیدن به تمدن اسلامی گفت: پلیس جمهوری اسلامی باید خودش را با جامعه اسلامی تطبیق دهد، پلیس هوشمند، مقتدر، نوآور و مهربان که بتواند در این عرصه گام‌های خوبی بردارد و بتواند آسایش، آرامش و امنیت را برای مردم به ارمغان آورد.

وی با اعلام این مطلب که تمام دستگیرشدگان اغتشاشات اخیر در همان روزهای ابتدایی تحویل دستگاه قضایی شدند، گفت: همان روز اول پالایش در این خصوص انجام شد اما تعدادی که بررسی نکرده بودیم، گفتیم چند روز به کلانتری بیایند و بروند تا بتوانیم پالایش لازم را انجام دهیم.

این مقام ارشد نیروی انتظامی یکی از اولویت‌های ناجا در بحث آموزش را تربیت پلیس حرفه‌ای دانست و گفت: از سال‌های گذشته این موضوع مدنظر بوده و با راه‌اندازی قرارگاه تربیت و آموزش، ۲۰ درصد موفقیت‌مان بیش از گذشته بوده است.

وی در خصوص مرکز مطالعاتی راهبردی ناجا گفت: این مرکز نوپاست و دیرتر از سایر نیروهای مسلح راه‌اندازی شده، اما شتاب خوبی داشته که نمونه‌اش برگزاری همین همایش است.

نظر شما