شناسهٔ خبر: 143276 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افزایش ۱۰درصدی مستمری در سال آینده/واگذاری ۵۰هزار واحد مسکن مهر به امداد

فتاح رئیس کمیته امداد گفت: بر اساس تصویبی که در کمیسیون تلفیق اتفاق افتاده سال آینده حداقل افزایش مستمری ۱۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش «نماینده»، سیدپرویز فتاح گفت: کمیسیون تلفیق مجلس مصوب کرد که ۲ هزار میلیارد تومان برای وام قرض‌الحسنه نیازمندان بهزیستی و کمیته امداد اختصاص یابد.

رئیس کمیته امداد گفت: بر اساس تصویبی که در کمیسیون تلفیق اتفاق افتاده سال آینده حداقل افزایش مستمری ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: همچنین به دولت اجازه داده شده که ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر را که نیمه ساخته شده یا پیش‌فروش نشده به صورت بلاعوض به کمیته امداد ببخشند و این امر در کنار تصویب ۲ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه است.

فتاح از آغاز بازسازی ۴۵۰ واحد مسکونی مددجویان خبر داد و افزود: تعمیر و بازسازی تمامی واحدهای آسیب‌دیده مددجویان کمیته امداد تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد.

وی گفت:‌ همچنین قرار است تا تعطیلات عید ساختمان‌سازی در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه سرعت بیشتری داشته باشد و تا آخر خردادماه سقف بسیاری از این منازل ساخته خواهد شد.

وی ادامه داد: البته اغلب این مددجویان برای تهیه وام برای تعمیر و ساخت مسکن‌شان مشکل ضامن دارند که باید دولت این مسئله را برای واریز مرحله اول کمک خود رفع کند، در عین حال دولت کمک‌های خوبی در زمینه ایجاد کانکس مورد نیاز برای این زلزله‌زدگان انجام داده است.

نظر شما