شناسهٔ خبر: 143252 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

عباس: هیچ کلامی را از ترامپ درباره قدس نمی‌پذیریم

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد سخنان رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس پذیرفتنی نیست و این شهر پایتخت همیشگی فلسطین است.

به گزارش «نماینده»، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در سخنانی در نشست حمایت از قدس در الازهر مصر تاکید کرد: هیچ کلامی را از ترامپ و دیگران درباره قدس نمی‌پذیریم. قدس پایتخت ماست.

او  با اشاره به تصمیم غیرقانونی آمریکا درباره انتقال سفارت این کشور در فلسطین اشغالی از تل‌آویو به قدس تاکید کرد: با چالش‌های بزرگی روبرو هستیم که قدس را با همه ارزش‌های تاریخی، انسانی و فرهنگی آن هدف قرار داده است. بزرگترین اشتباه درباره قدس ادعایی بود که ترامپ اخیرا مطرح کرد و احساسات مسلمانان و مسیحیان را آشکارا به چالش کشید.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در در ادامه اظهاراتش گفت: ناتوانی جامعه بین‌المللی مانع از اجرای ده‌ها قطعنامه بین‌المللی درباره قدس شد، بنابراین ملت مظلوم فلسطین به کجا پناه ببرد.

عباس در ادامه تاکید کرد: ما برای گرفتن حقوق خود به سراغ تروریسم و خشونت نمی‌رویم بلکه از راه‌های مسالمت‌آمیز حقوق خودمان را دنبال می‌کنیم.

او افزود: دیگر به آمریکا به عنوان میانجی بین ما و اسرائیل اعتماد نخواهیم کرد.  آمریکا با این تصمیم خطرناک، خود را از روند صلح خارج کرد.

نظر شما