شناسهٔ خبر: 143234 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

دست دادن «حامد کرزای» با نخست وزیر رژیم صهیونیستی

حامد کرزای رئیس جمهوری پیشین افغانستان در اقدامی غیر منتظره با نخست وزیر رژیم صهیونیستی که دولت کابل آن را به رسمیت نمی شناسد، دست داد.

 به  گزارش «نماینده»، بعد از سفر «حامد کرزای» رئیس جمهوری پیشین افغانستان به هند برای شرکت در کنفرانس «ریسنا دیالوگ» رسانه ها گزارش دادند که وی در اقدامی غیر منتظره با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دست داده است.

 بر اساس گزارش رسانه ها، رئیس جمهوری پیشین افغانستان که دولتش رژیم اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد، روز گذشته (سه شنبه) در اقدامی غیر منتظره با بنیامین نتانیاهو در هند دست داد.

این اتفاق در جریان کنفرانس ریسنا دیالوگ در دهلی نو پایتخت هند روی داد، جایی که نتانیاهو سومین روز از سفر خود را در آن می گذراند.

این اقدام کرزای درحالی صورت می گیرد که افغانستان از جمله ۱۲۸ کشوری بود که علیه تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی رای مثبت داد.

در این راستا، وزارت خارجه افغانستان نیز در بیانیه ای که هفتم دسامبر منتشر کرده بود، ضمن مخالفت با تصمیم رئیس جمهوری آمریکا، آورده بود: این تصمیم باعث جریحه‌دار شدن احساسات تمامی مسلمانان جهان شده و روند صلح در خاورمیانه را به مخاطره می اندازد، از این جهت هر اقدام یکجانبه در این خصوص بدون مشارکت فلسطین و راه حل دولت مستقل، به نتیجه مثبت و راه حل دائمی ختم نمی شود.

نظر شما