شناسهٔ خبر: 143233 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ترامپ در سال جاری سفارت آمریکا را به قدس انتقال می دهد

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن ابراز خرسندی از رویکرد ترامپ در خصوص ایران، تأکید کرد که دونالد ترامپ در سال جاری میلادی سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی را به قدس انتقال خواهد داد.

به گزارش «نماینده»، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا  در سال جاری میلادی (۲۰۱۸) سفارت آمریکا را به قدس اشغالی انتقال خواهد داد.

نتانیاهو که به هند سفر کرده در جمع شماری از خبرنگاران اسرائیلی گفت: پیش بینی های موجود نشان می دهد که انتقال سفارت در طول یک سال صورت خواهد گرفت. وی همچنین مدعی شده است که ایالات متحده شاهد تغییر بی سابقه ای است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم دولت ترامپ برای تعلیق کمک ۶۵ میلیون دلاری به سازمان ملل متحد برای پناهندگان فلسطینی ابراز خرسندی کرد و افزود: در آمریکا سه اتفاق بی سابقه در حال رخ دادن است، انتقال سفارت یکی از آنها است که به نظر من زودتر از آنچه انتظار داریم اتفاق خواهد افتاد.

نتانیاهو به سیاست دولت ترامپ در خصوص ایران نیز اشاره کرد و گفت که سیاست واشنگتن در خصوص ایران تغییر کرده است، رئیس جمهوری آمریکا یک پروسه زمانی را برای تغییر مطلوب در توافق هسته ای با ایران ایجاد کرده و مشخص است که این تغییر اعمال خواهد شد، زیرا او تهدید کرده که توافق را بر هم می زند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تغییر سوم را در رویکرد واشنگتن نسبت به سازمان «آنروا» دانسته و اعلام کرده که برای اولین بار واشنگتن سازمانی را که از روایت فلسطینی ها حمایت کرده و به دنبال لغو صهیونیسم است، به چالش کشیده است و این مسأله خوبی است.

نظر شما