شناسهٔ خبر: 143231 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

سالک پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه تولید ملی:

دولت حل مشکل اقتصادی کشور را با برجام گره نزد

سالک/2 عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند حمایت از تولید در بدنه دولت عنوان کرد:دولت حل مشکل اقتصادی کشور را با برجام گره زده است.

به گزارش «نماینده»، احمد سالک در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۷ دی ماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در خصوص بخش تولید با رویکرد اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور گفت: قرار است بر اساس سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ مهمترین شاخص‌های مهم و مرتبط با حوزه تولید، دستیابی به جایگاه اول اقتصادی در منطقه آسیای جنوب غربی، دانش‌بنیان شدن اقتصاد، اتکاء به سهم برتر منابع انسانی و تولید ملی، رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی، افزایش درآمد سرانه و دستیابی به اشتغال کامل شود.

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی قرار داریم، تأکید کرد: برای خودکفایی راه‌های عملی متعددی وجود دارد، از جمله توجه به تحقق ۳۴ ماده سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های کلی نظام در زمینه اشتغال، سیاست تولید ملی و حمایت از سرمایه و موارد دیگر.

عضوکمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قراردادهای اقتصادی بین‌المللی گفت: این قراردادها از جمله FATF با ۴۱ بند با مخالفت صریح مقام معظم رهبری مواجه شده است، اما متأسفانه در قالب پازلی با چند لایحه کنوانسیون از طرف دولت به مجلس ارائه می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه طرح پیمان پولی دو جانبه از راهکارهای عملی برای رشد تولید است، اظهار داشت: چرا مقام سیاسی فرانسوی در طول یک سال اخیر ۱۴ بار به ایران سفر کرده است و با مقامات بانکی کشور تشکیل جلسه داده است.

سالک تأکید کرد: این سفر جز با هدف کسب اطلاعات مالی و اقتصادی کشور و فلج کردن تولید ایران نیست.

دولت باید متوجه شبکه‌های نفوذ در اقتصاد کشور باشد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدرت تولید در داخل با واردات آسیب دیده است، عنوان کرد: دولت باید متوجه شبکه‌های نفوذ در اقتصاد کشور باشد، همچنین باید توجه شود که قانون برنامه ششم اجرایی شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه از ۱۲۹ ماده قانون برنامه ششم، ۲۳ ماده در زمینه حمایت از تولید است، تأکید کرد: چرا دولت حل مشکل اقتصاد کشور را با برجام گره زده است.

نظر شما