شناسهٔ خبر: 143228 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رانت در واردات است؛ نه حمایت از تولید داخلی

موسوی لارگانی/2 نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی علت عدم حمایت از تولید داخلی را وجود رانت خواند و گفت: رانت و سودهای بادآورده در واردات وجود دارد؛ نه در حمایت از تولید داخل.

به گزارش «نماینده»، سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم لنجان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی مجلس گفت: علت رکود بخش تولید، عدم تأمین سرمایه در گردش است.

وی با انتقاد از بروکراسی وحشتناک اداری برای تولیدکنندگان افزود: کاری که در ۱۰ دقیقه باید به انجام برسد، بعضی اوقات تا یک ماه به طول می‌انجامد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، مالیات بر ارزش افزوده را یکی از مشکلات تولیدکنندگان خواند و گفت: مالیات بر ارزش افزوده، ترمزی پرفشار بر تولیدکنندگان است.

موسوی لارگانی با انتقاد از عملکرد جزیره‌ای دولت در بخش‌های اقتصادی تصریح کرد: با ورود بخش خصوصی واقعی به فعالیت‌های اقتصادی، جلوی رانت‌ها گرفته می‌شود. متأسفانه با ورود بخش خصولتی، برخی ویژه‌خواری‌ها آغاز شده است. در بخش خصولتی صنعت نفت، ویژه‌خواری‌هایی در هلدینگ خلیج‌فارس انجام شده است؛ یک زمان ثبت سفارش خودروهای خارجی متوقف می‌شود و در فاصله کوتاهی مجدداً باز می‌شود، اما در این میان، برخی افراد میلیاردها به جیب می‌زنند.

وی با بیان اینکه رانت در واردات وجود دارد، گفت: بانک‌ها از تولیدکنندگان حمایت نمی‌کنند، آقازاده‌ها به جای کمک به تولید کشور، برای جوانان چینی، شغل ایجاد می‌کنند و قوای سه‌گانه نیز درگیر مسائلی هستند که برای مردم و تولید سودی ندارد.

نظر شما