شناسهٔ خبر: 143204 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پورسیدآقایی: طرح ترافیک ۹۷ با اصلاحات جدید اجرا می‌شود

پورسیدآقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: رایزنی‌های کافی با نیروی انتظامی در خصوص طرح ترافیک جدید صورت گرفته است و این طرح با نظرات بخش‌های مختلف با اصلاحاتی اجرا می‌شود.

به گزارش «نماینده»، محسن پورسیدآقایی در حاشیه سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره مصوبه اوراق مشارکت 4 هزار میلیارد تومانی برای تکمیل خطوط 6 و 7 مترو تهران اظهار داشت: در حال حاضر برای خطوط 6 و 7 مترو با کمبود منابع مواجه هستیم که از این طریق بخشی از آن تأمین می‌شود.

وی افزود: خط 7 در بازه زمانی راه‌اندازی شد ولی به دلیل نبود ایمنی و دیگر مشکلات این خط تعطیل شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران  ادامه داد: برای تکمیل خط 6 و 7 مترو لایحه دو فوریتی ارائه شد تا 4 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت توزیع شود که بر همین اساس 2 هزار میلیارد تومان آن در خط 7 و 2 هزار میلیارد تومان آن در خط 7 هزینه می‌شود.

پورسیدآقایی افزود: بر اساس مصوبه وزارت کشور 50 درصد از منابع را دولت و 50 درصد دیگر را شهرداری تهران متقبل می‌شود و امیدواریم قبل از پایان سال این اوراق را منتشر کنیم.

وی یادآور شد: احتمالاً بانک عامل اوراق مشارکت نیز بانک شهر خواهد بود و امیدواریم دیگر بانک‌ها نیز همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران  درباره خط 7 مترو نیز اظهار داشت: در حال حاضر 350 میلیارد تومان اعتبار برای ایمن‌سازی خطوط فعلی خط 7 مترو تهران نیاز است که امیدواریم با این رقم سیگنالی و هواکش‌های خط 7 مترو تکمیل شود و تا آخر اردیبهشت ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد ولی هزینه کل خط 7 مترو 2 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

پورسیدآقایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شهردار تهران اعلام کرده بود که تا شب عید خط 7 مترو افتتاح می‌شود، گفت: با توجه به کمبودهای منابع شهرداری و همچنین تجهیزاتی که باید از خارج از کشور وارد شود نهایت تلاشمان را می‌کنیم که هر چه زودتر این خط به بهره‌برداری برسد ولی کارشناسی آن این است که تا آخر اردیبهشت ماه خط 7 به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا از اتوبان‌های شهر نیز عوارض اخذ می‌شود، گفت: هنوز هیچ طرحی در این خصوص ارائه نشده است. 

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران  درباره توضیحات پلیس راهور مبنی بر عدم اجرای طرح ترافیک جدید در سال آینده، اظهار داشت: یکی از همکاران پلیس اطلاعات کافی را در این زمینه نداشته و بهتر است به صحبت‌های سخنگوی پلیس اشاره کنیم که مطرح کرده مسئولیت ترافیک با شهرداری و شورای عالی ترافیک است و نیروی انتظامی نیز عضوی از شورای عالی ترافیک محسوب می‌شود.

پورسیدآقایی بیان داشت: رایزنی‌های کافی با نیروی انتظامی در خصوص طرح ترافیک جدید صورت گرفته است و با نظرات بخش‌های مختلف اصلاحاتی در این طرح صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: طرحی که در ابتدا ارائه شد کاهش 20 درصدی ترافیک شهر تهران بوده است. ما امیدوار هستیم که از اوایل سال 97 این طرح اجرایی شود. 

نظر شما