شناسهٔ خبر: 143194 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مدیریت ترافیک تهران با پلیس است

سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت: در حال حاضر ۱۳۰ هزار خودرو داخل طرح می‌شوند ولی ما چطور باید ۴ تا ۵ میلیون خودرو را مدیریت کنیم؛ پلیس باید ترافیک تهران را مدیریت کنند و مأموران پلیس باید بدوند.

به گزارش «نماینده»، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در حاشیه طرح ۷ پلیس پیشگیری پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هفتمین مرحله رعد پلیس پیشگیری با استفاده از پتانسیل کلانتری‌ها و سرکلانتری‌های تهران بزرگ در ۴۸ ساعت گذشته آغاز شد و با هماهنگی خوب دستگاه قضایی و کار اطلاعاتی ۲۷۳ مخفیگاه سارقان مجرمان و متخلفان شناسایی و منهدم شد.

رئیس پلیس پایتخت تصریح کرد: در این طرح ۴۰۳ نفر سارق دستگیر شدند و ۴۳ باند نیز متلاشی شد؛ همجینن ۲۲۲ نفر خرده‌فروش و ۹۵۱ نفر معتاد متجاهر نیز دستگیر شدند.

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران بزرگ گفت: ۱۹ باند سارقان لوازم و محتویات خودرو، ‌ ۴ باند سارقان حرفه‌ای خودرو، ۱۳ باند سارقان منزل و همچنین ۷ باند سارقان اماکن عمومی نیز شناسایی و متلاشی شدند.

سردار رحیمی ادامه داد: ۱۰۳ کیلو مواد مخدر در طرح رعد ۷ کشف و ضبط شد؛ حدود ۹۰ کیلو از این مواد در بار صیفی‌جاتی که از جنوب کشور وارد تهران شده بود شناسایی و کشف شد.

وی در خصوص طرح ترافیک جدید اعلام کرد: طرح ترافیک با دو هدف کاهش ترافیک و کاهش آلودگی ایجاد شده؛ اگرچه طرح کنونی نیز کم‌نقص نیست، اما طرح جدید باید نواقص طرح قبلی را بپوشاند.

رئیس پلیس پایتخت به طرح جدید پرداخت و گفت: در طرح جدید همه خودروها کارت شناور دریافت می‌کنند و با چه سازوکاری باید جلوی ورود ۴ میلیون خودرو را که کارت شناور دارند گرفت.

عالی‌ترین مقام انتظامی تهران بزرگ، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۳۰ هزار خودرو داخل طرح می‌شوند ولی ما چطور باید ۴ تا ۵ میلیون خودرو را مدیریت کنیم؛ پلیس باید ترافیک تهران را مدیریت کنند و مأموران پلیس باید بدوند. اگر این عدد وارد هسته مرکزی شود و ترافیک باعث قفل شدن معابر شود، آن وقت باید چه کنیم؟

وی گفت: طرح جدید نواقصی دارد که پلیس همواره به آن اشاره کرده است.

رئیس پلیس پایتخت به کشفیات طرح رعد ۷ اشاره و اظهارداشت: ۱۲۰ دستگاه خودروی مسروقه، ۵۳ دستگاه موتور سیکلت و ۳۰ دستگاه دوچرخه کشف و ضبط شد؛ همچنین ۲ قبضه سلاح گرم، ۲ قبضه سلاح شکاری و ۲۱ قبضه سلاح سرد نیز از دستگیرشدگان به دست آمد.

وی گفت: ۳۶ هزار عدد انواع و اقسام سی‌دی مبتذل، مستهجن و ضد ارزشی نیز به دست آمد.

رئیس پلیس پایتخت ارزش ریالی کالاهای مسروقه مکشوفه را ۸ میلیارد تومان و ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه را ۶ میلیون تومان برآورد کرد.

وی افزود: عمده کالاهای قاچاق ماشین لباسشویی، آمپول‌ها و داروهای غیر مجاز، کفش، سیگارت، مواد محترقه، پارچه و... بوده است.

سردار رحیمی با اشاره به اجرای مراحل مختلف رعد ۷ در مناطق تهران، اعلام کرد: با اجرای این طرح‌ها هم درصد وقوع جرائم پایین آمده و هم می‌توان گفت که در میزان وقوع سرقت ۵ درصد کاهش داشته‌ایم.

وی در خصوص جمع‌آوری ۹۵۱ نفر معتاد متجاهر در این طرح گفت: باور ما این است که در عرضه و توزیع باید با هم مبارزه انجام شود، اگر در توزیع مقابله داشته باشیم و مصرف کننده را رها کنیم تلاشمان بیهوده است. باید اراده جمعی در این زمینه وارد شود و همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و حتی خانواده‌ها دلسوزانه پای کار بیایند تا این پدیده شوم را که روز به روز پدید می‌آید را ریشه‌کن کنیم.

سردار رحیمی در پاسخ به سوالی درباره اینکه پلیس در طرح‌های مختلف معتادان متجاهر را دستگیر می‌کند اما باز هم در جامعه شاهد آن هستیم، گفت: ما به هیچ عنوان خسته نمی‌شویم، حتی اگر آنها را بگیریم و ۲۰ تا ۳۰ درصد آنها رها شوند باز هم وظیفه خود را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: سئوال ما این است که چرا معتاد کارتن خوابی که خانواده‌اش او را رها کرده‌اند و جامعه نیز نسبت به وی بی‌اعتنا است باید بعد از دستگیری دوباره رها شود و کف خیابان بخوابد؟ اینها بیمار نیز هستند.

رئیس پلیس پایتخت با اعلام این مطلب که حدود ۱۳ تا ۱۵ هزار معتاد متجاهر در تهران داریم، اعلام کرد: دستگیری‌های پلیس در این زمینه بیش از ۸۰۰ درصد افزایش یافته و گشت‌های ضربتی پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز علاوه بر برخورد با خرده فروشان به دستگیری معتادان نیز می‌پردازد.

وی در خصوص تقدیر از ۲ افسر پلیس تهران در روزهای گذشته اظهارداشت: ما نیروهای دلاور و رشیدی داریم که با جانشان در برابر مجرمین و گردنکشان می‌ایستند؛ یکی از افسران ما در مقابل زورگیری که خانواده‌ای را مورد تعرض قرار داده بود ایستاد و جانانه عمل کرد که به طور ویژه از این افسر با اهدای لوح و پاداش نقدی قدردانی کردم.

سردار رحیمی ادامه داد: افسر دیگرمان نیز عربده کشی را با قدرت بر روی زمین نشاند که از وی نیز قدردانی کردم؛ چرا که پلیس باید قدرت داشته باشد و حامی مردم باشد و قدرتمندانه عمل کند.

نظر شما