شناسهٔ خبر: 143193 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بودجه ۹۷ می‌خواهد با تحمیل گرانی به ۸۰ میلیون ایرانی شغل ایجاد کند

رسول خضری/43 نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: لایحه بودجه سال ۹۷ می‌خواهد با تحمیل گرانی به ۸۰ میلیون ایرانی شغل ایجاد کند، قطعا این کار راهکار درستی نیست و اصول مترقی اقتصادی این اجازه را به دولت نمی‌دهد.

به گزارش «نماینده»، ‌ رسول خضری در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (۲۶ دی ۹۶) با بیان اینکه جان باختن تعدادی از ملوانان کشورمان در حادثه کشتی سانچی موجب تالم خاطر جهانیان شد، گفت: همزمان با حادثه سانچی یکی از کولبران زحمت‌کش در مرزهای پیرانشهر از شدت سرما یخ زد و جان سپرد.

وی افزود: با توجه به اینکه دولت نتوانسته برای مرزنشینان اشتغال ایجاد کند برای مسائل اقتصادی آنان چه برنامه‌ای دارد.

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: به دنبال انسداد مرزهای غرب کشور (مرزهای تمرچین و پرویزخان) بالغ بر ۲۰ هزار کولبر و بالغ بر ۵۰- ۶۰ هزار کسبه اصناف و بازاریان دچار مشکل اقتصادی شدند. این است راهکار اقتصادی برای مرزنشینی؟ این است راه رسیدگی به مرزنشینی و ایجاد اشتغال؟ اگر نمی‌توانیم شغل ایجاد کنیم همین آب باریکه‌ای هم که از عنایات مقام معظم رهبری بوده است، این را دیگر نبندیم.

خضری خاطرنشان کرد: لایحه بودجه سال ۹۷ با وضعیتی که می‌بینیم می‌خواهد با تحمیل گرانی به ۸۰ میلیون ایرانی شغل ایجاد کند، قطعا این کار راهکار درستی نیست و اصول مترقی اقتصادی این اجازه را به دولت نمی‌دهد چرا که گرانی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی قطعا باعث بیکاری و تعطیلی واحدهای کوچک و متوسط  خواهد شد که بخش اصلی را در ایجاد اشتغال دارند.

وی افزود: همانطور که اعضای کمیسیون تلفیق درمقابل گرانی قیمت حامل‌های انرژی ایستادگی کردند و به وعده خود به مردم وفادار بودند در صحن مجلس نیز نمایندگان به افزایش قیمت حامل‌های انرژی رای نخواهد داد.

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: مگر می‌شود اقشار محروم را از دریافت یارانه محروم کرد، قطع به یقین مجلس در مقابل این موضوع نیز مقاومت خواهد کرد و به حذف یارانه افراد نیازمند رای نخواهد داد.

خضری خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه در عرصه دیپلماسی بین‌المللی پرچم‌دار باشد و راه را برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تعامل سازنده حداکثری با دنیای خارج فراهم کند.

وی با تاکید بر همبستگی در داخل کشور، افزود: اگر همبستگی داخلی وجود داشته باشد هیچگاه آمریکا و هیچ کشور دیگری نخواهد توانست به هیچ نحوی تهدیدی برای منافع ملی و کشور ما باشد.

نماینده مردم سردشت در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.

نظر شما