شناسهٔ خبر: 143178 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک شد

صالحی امیری 43 چهل و پنجمین مجمع عمومی و انتخاباتی کمیته ملی المپیک در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

به گزارش «نماینده»، مجمع انتخابات پست های مختلف کمیته ملی المپیک از ساعت ۱۴ امروز و با دقایقی تاخیر در محل سالن همایش های آکادمی ملی المپیک آغاز شد تا در پایان رئیس، دبیرکل، نواب رئیس و خزانه دار و اعضای هیات اجرایی انتخاب و معرفی شوند.  

اتفاقات و حاشیه های این انتخابات در زیر به طور زنده پوشش داده می شود.

ورود رئیس جدید و قدیم
سیدرضا صالحی امیری که یکی از دو گزینه ریاست است و گفته می شود با کناره گیری محمود خسروی وفا او تنها نامزد این پست است، لحظاتی قبل از شروع مجمع وارد سالن همایش های اکادمی ملی المپیک شد. کیومرث هاشمی رئیس کمیته المپیک هم وارد سالن شد.

مسعود سلطانی فر هم آمد
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان هم دقایقی قبل از شروع مجمع به همراه برخی روسای فدراسیون ها وارد سالن شد.

خیال بعضی ها راحت بود
چیدمانی که از مدتها قبل برای انتخابات کمیته ملی المپیک صورت گرفته بود باعث شد برخی از افرادی که از انتخابشان مطمئن بودند با خاطری آسوده و لبی خندان وارد مجمع شوند.  

گزارش هاشمی و مشکل صدا برای خبرنگاران
ابتدا کیومرث هاشمی رییس کمیته المپیک برای حاضران صحبت کرد. وی ضمن خوشامدگویی به حاضران درباره عملکر کمیته توضیحاتی داد. صدای هاشمی بخاطر مشکلات فنی برای خبرنگارانی که در سالن شمشیربازی اسکان داده شده اند واضح نیست.

حضور دو باجناق در مجمع
سعید آذری مدیرعامل ذوب آهن نماینده باشگاه ها در مجمع است. علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال هم در مراسم حضور دارد. این دو نسبت باجناقی با هم دارند.

پخش کلیپ گزارش اتفاقات کمیته
در کلیپ پخش شده به عملکرد دوره قبل این کمیته پرداخته شد  و از برگزاری نشست هیات اجرایی شورای المپیک  آسیا در ایران در خرداد ٩٤ بعنوان اتفاق تاریخی و مهر موفقیت بر عملکرد کمیته یاد شد.  بعد از پخش کلیپ کیومرث هاشمی مجددا مشغول سخنرانی شد و برای موفقیت هیات اجرایی جدید آرزوی موفقیت کرد. وی گفت مدیریت مثل دو امدادی است. نفرات بعدی تلاش می‌کنند نقاط ضعف را برطرف کنند.

صحبت های شهنازی و ذیحساب خزانه داری
شاهرخ شهنازی بعد از صحبتهای هاشمی به تشکر از اعضای کمیته المپیک پرداخت و  گفت: به کسانی که تلاش کردند مجمع برگزار شود خداقوت می‌گویم.

سپس فهیمه شباک ذیحساب کمیته المپیک گزارشی از وضعیت مالی این کمیته ارائه داد. وی درباره صورت وضعیت مالی اسفند ٩٥گفت: برای اولین بار صورت های مالی از سوی حسابرس منتخب مطلوب اعلام شده است.

وی گفت: این صورت برای ارائه در مجمع آماده شده است و باید به استحضار مجمع برسد. یکسری مانده حسابهای راکد هست که بخاطر تحریم تعلیق شده است. تمام کارها بصورت قانونی انجام شده است.

بعد از گزارش مالی کیومرث هاشمی از اعضا رای گیری کرد و اکثریت اعضا به گزارش رای مثبت دادند تا به تصویب برسد.

تذکر یک نامزد به وزیر ورزش
مجید شایسته رئیس فدراسیون تنیس و یکی از کاندیداهای پست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در تذکری به مسعود سلطانی فر گفت: خواهشم از سلطانی فر و دوستان این است که دوره بعد گزارش ذیحساب و حسابرس خوانده و در مجمع تصویب شود.

تعیین سه ناظر
در ادامه جلسه ثوری رییس فدراسیون بوکس محمد رضایی رییس اسکیت و زهرا نعمتی بعنوان ناظر انتخابات معرفی شدند.

محمود مشحون به مجمع نیامد
رئیس پیشین فدراسیون بسکتبال که به علت دو تابعیتی بودن از ریاست این فدراسیون انصراف داده بود به همین دلیل و فشارهایی که قبل از مجمع وارد شده بود، از حضور در مجمع انصراف داد و یکی از غایبان بزرگ انتخابات کمیته ملی المپیک بودند. مشحون از نایب رئیسی هم انصراف داد.

خسروی وفا انصراف داد
برای ریاست این کمیته محمود خسروی وفا و سیدرضا صالحی امیری ثبت نام کردند که قبل از شروع رای گیری محمود خسروی وفا همانطور که قبلا اعلام کرده بود انصرافش را اعلام کرد تا عملا سیدرضا صالحی امیری به عنوان رئیس جدید کمیته انتخاب شود.

صالحی امیری قیامی رئیس کمیته شد
پس از انصراف محمود خسروی وفا از حضور در انتخابات ریاست کمیته ملی المپیک، کیومرث هاشمی از اعضای مجمع خواست اگر موافق ریاست صالحی امیری هستند به صورت «قیامی» موافقت خود را اعلام کنند که اعضا با برخاستن از روی صندلی موافقت خود را انتخاب کردند تا صالحی امیری برای چهار سال رئیس کمیته شود!

انصراف کاندیدای دبیرکلی
محمد درخشان رئیس فدراسیون جودو که برای دبیرکلی کمیته ملی المپیک کاندیدا شده بود قبل از رای گیری انصراف داد تا چهار کاندیدا برای این پست باقی بماندند.

تصویر بسته هنگام قیام اعضا
زمانی که کیومرث هاشمی از اعضا خواست برای رای دادن به صالحی امیری تنها نامزد ریاست قیام کنند تصویر دوربین روی هاشمی و سلطانی فر بود و خبرنگاران موفق به دیدن قیام اعضای مجمع نشدند.

رای گیری در اتاقک و گفتگوی تاج با کفاشیان
اعضای حاضر در جلسه برای رای دادن به کاندیدای دبیر کلی به نوبت وارد دو اتاقک تعبیه شده کنار سالن رفتند. در این هنگام علی کفاشیان هم لحظاتی با مهدی تاج در گوشی صحبت کرد.

صالحی امیری به دبیرکل رای داد
رای گیری برای انتخاب دبیرکل کمیته ملی المپیک در حالی آغاز شد که صالحی امیری رئیس چهار سال آینده این کمیته رای خود را به صندوق انداخت.

انتخاب دبیرکل به دور دوم کشید
پس از رای گیری از اعضای مجمع برای انتخاب دبیرکل کمیته ملی المپیک و در حالی که محمد درخشان از این رقابت انصراف داده بود، در نهایت مهدی علی نژاد و شاهرخ شهنازی با ۲۶ رای کار را به دور دوم کشاندند. فرجی چهار رای آورد. علی مرادی هم دو رای کسب کرد.  

رای مخدوش به اسم شهنازی شد
در رای گیری برای دبیرکلی یکی از آرا به جای نوشتن اسم شهنازی کنار نامش علامتگذاری شده بود که کیومرث هاشمی ورود کرد و از حاضران خواست برای اینکه تکلیف رای مشخص شود موافقت خود با اختصاص این رای به شهنازی را اعلام کنند که همین اتفاق هم افتاد تا آرای او با علی نژاد مساوی شود و کار به دور دوم کشیده شود.

شاید به دور سوم کشیده شود!
کیومرث هاشمی رئیس پیشین کمیته ملی المپیک تاکید کرد اگر در دور دوم هم رای گیری برای انتخاب دبیرکل تعداد آرا مساوی باشد، رای گیری به دور سوم کشیده خواهد شد.

شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک شد
شاهرخ شهنازی که در چهار سال گذشته هم عنوان دبیرکلی کمیته ملی المپیک را در اختیار داشت در پایان رای گیری دور دوم توانست آرای بیشتری را به خود اختصاص دهد و رقابت را از مهدی علی نژاد ببرد. شهنازی که در دور اول با علی نژاد ۲۶ رای کسب کرده بودند در دور دوم توانست ۳۸ رای را به خود اختصاص دهد. علی نژاد هم در دور دوم ۲۰ رای کسب کرد.  

شایسته انصراف داد
رئیس فدراسیون تنیس که برای نایب رئیسی کمیته ملی المپیک نام نویسی کرده بود دقایقی قبل از رای گیری برای این پست انصراف خود را اعلام کرد.

نواب رئیس به دور دوم کشید
راگیری برای انتخاب نواب رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد که طاهریان ۱۸ رای، ساعی ۱۸، باقرزاده ۱۷ و شهریان ۱۷ رای کسب کردند و از آنجایی که به حد نصاب نرسیدند کار انتخاب نهایی به دور دوم کشیده  شد. علی مرادی ۸ رای، خسروی وفا ۱۳، بابویی ۴، اسکندری ۴ و نوروزی ۶ رای کسب کردند.

نظر شما