شناسهٔ خبر: 143175 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عمل به اقتصاد مقاومتی در حد انتظار رهبری و مردم نبوده

اسدالله عباسی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: اگرچه گام‌هایی در حوزه اقتصاد مقاومتی برداشته شده اما این اقدامات شتاب لازم را نداشته و انتظارات رهبر انقلاب و جامعه در این باره محقق نشده است.

به گزارش «نماینده»، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال‌های گذشته اتفاقاتی در حوزه اقتصادی کشور افتاد که به دلیل عدم اهرم نظارتی بقیه در سازمان‌های مسئول در این نقش شرایطی را به وجود آورد تا عده‌ای از این وضعیت سوء استفاده کنند و مؤسسات مالی دچار اختلاس و مسائل اینچنینی شوند و سپرده‌های بخشی از سپرده‌گذاران برای پرداخت دچار مشکل شود که ناراحتی و نارضایتی مردم را در پی داشت.

وی افزود: مدتهاست که مجلس و دولت در تلاش هستند تا فیلترهای نظارتی را به صورت دقیق‌تر و قوی‌تر داشته باشند تا مانع از این شوند که برخی از افراد باعث سوء استفاده از اموال عمومی و ایجاد چالش و اختلال در مسائل اقتصادی شوند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهارداشت: در سال‌های گذشته گام‌هایی در حوزه اقتصاد مقاومتی برداشته شده اما به میزان مورد انتظار مقام معظم رهبری و جامعه نبوده و از همه ظرفیت‌ها در این‌باره استفاده نشده و شتاب لازم را در این حوزه شاهد نبوده‌ایم و امیدواریم که همه دستگاه‌ها در این راستا گام بردارند.

عباسی خاطرنشان کرد: وضعیت اشتغال در شرایط فعلی جامعه رضایت‌بخش نیست  و ما متاسفانه می‌بینیم که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی منتظر ایجاد زمینه برای اشتغال هستند و متأسفانه در این بخش توجه خاصی صورت نگرفته است و یکی از مسائلی که امروز به شکل یک معضل در آمده بحث بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلات دانشگاهی است.

وی در پایان با اشاره به آمار ارائه شده از سوی دولت مبنی بر ایجاد ۷۰۰ هزار شغل در سال گذشته در سطح کشور گفت: این آمار باید به آمارهای بانک مرکزی و اداره آمار تطبیق داده شود و البته با توجه به تعداد زیاد بیکاران، ایجاد این تعداد شغل در جامعه احساس نمی‌شود که کاری انجام شده است.  

نظر شما