شناسهٔ خبر: 143150 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حفظ برجام اولویت روسیه در سال ۲۰۱۸ است

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو در راستای حفظ برجام تلاش خواهد کرد، گفت: حفظ برجام اولویت روسیه در سال ۲۰۱۸ میلادی است.

به گزارش «نماینده»، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه ۱۵ ژانویه در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران داخلی و خارجی گفته است که آمریکا به دنبال دیکته کردن اولتیماتوم‌های خود است و جهان چند قطبی را نمی‌پذیرد.

بنا بر گزارش شبکه «راشاتودی»، لاوروف در این کنفرانس خبری تأکید کرد که روسیه از توافق هسته‌ای ایران (برجام) حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: «مسکو در راستای حفظ برجام تلاش خواهد کرد...حفظ برجام اولویت روسیه در سال ۲۰۱۸ میلادی است...اظهارات اخیر واشنگتن درباره توافق هسته‌ای ایران بر خوشبینی‌ها نمی‌افزاید.»

وزیر خارجه روسیه به مذاکرات صلح سوریه نیز اشاره کرد و گفت: «مذاکرات آستانه، به سازمان ملل و برگزاری کنگره مردمی سوچی کمک‌ کرد؛ (سوچی) همان ماموریت را انجام خواهد داد. امیدواریم که کنگره ملی سوریه در سوچی بتواند کار سازمان ملل درباره سوریه را با روندی فعال‌تر تسهیل سازد».

دیپلمات ارشد روسیه درباره تنش‌های شبه جزیره کره نیز گفت: «روسیه آمادگی دارد تا حمایت لازم برای برگزاری گفت‌وگوهای دوجانبه میان دو کره را فراهم آورد».

وی تأکید کرد: «روسیه از تماس‌های مستقیم میان پیونگ‌یانگ و واشنگتن و همچنین فرایند ۶ جانبه بعد از رفع تنش‌ها نیز حمایت می‌کند».

لاوروف در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع اوکراین اشاره کرد و گفت که رویکرد فعلی در روابط میان مسکو و کی‌یف سیاسی شده است.

در حال تکمیل...

برچسب‌ها:

نظر شما